اعزام 75 قاری به مراسم محرم خراسان شمالی با هدف کیفی‌سازی عزاداری‌
کد خبر: 3992223
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

اعزام 75 قاری به مراسم محرم خراسان شمالی با هدف کیفی‌سازی عزاداری‌

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: با هدف کیفی‌سازی عزاداری‌های ماه محرم 75 قاری به هیات‌های مذهبی اعزام شد.

برگزاری 12 کرسی تلاوت از سوی تشکل‌های قرآنی در خراسان شمالیحمزه بابائی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد: همچنین در ایام محرم 14 کرسی تلاوت قرآن از سوی تشکل‌های قرآنی در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و شیروان برگزار شد که این برنامه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های تشکل‌های قرآنی در این ایام، گفت: 88 تشکل قرآنی در سطح استان، جهت  فضاآرایی محرم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه 14 کرسی تلاوت قرآن در شهرستان‌‌های اسفراین، جاجرم و شیروان از سوی تشکل‌های قرآنی برگزار شد، اضافه کرد: 75 قاری قرآن نیز برای حضور در مراسمات ایام محرم اعزام شدند که قاریان اعزام شده، از قاریان استانی بوده‌اند.

بابائی مقدم با اشاره به اقدام مبتکرانه خانه قرآن فاطمه الزهرا در شهرستان رازو جرگلان، بیان کرد: خانه قرآن فاطمه‌الزهرا(س) در اقدامی مبتکرانه اقدام به خرید پیراهن مشکی و توزیع در بین مردم کرد که این اقدام در روستای سخسو هاشم شهرستان راز و جرگلان انجام شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: هشت برنامه بومی در شهرستان جاجرم و در مجموع  122 عنوان برنامه در ایام محرم از سوی تشکل‌های قرآنی استان برگزار شده است.

بابائی مقدم با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی استان، بیان کرد: تمام برنامه‌های ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام شهرستان‌های استان برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha