ملت امام حسین(ع)، امام زمان و نایب برحقش را تنها نمی‌گذارند
کد خبر: 3992135
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

ملت امام حسین(ع)، امام زمان و نایب برحقش را تنها نمی‌گذارند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مهم‌ترین درس نهضت عاشورای حسینی(ع) را تنها نگذاشتن ولی خدا توسط مسلمین دانست و گفت: ما ملت امام حسین(ع) هستیم و ملت امام حسین(ع) نمی‌گذارد که امام زمان(عج) و نایب برحقش تنها بمانند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 30 مردادماه در مراسم سوگواری محرم و شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) در زمان قیامشان تنها ماندند و کشف دلایل این تنهایی امام، امروز به ما کمک می‌کند که آن دلایل را از جامعه خود بزداییم و نگذاریم نایب امام زمان(عج) تنها بماند.

وی افزود: اباعبدالله الحسین(ع) به همراه خانواده‌شان از مدینه به سمت مکه حرکت کردند و 5 ماه در مکه ماندند. نامه‌های متعددی از سوی کوفه و کسانی که فکر می‌کردند نتیجه قیام، پیروزی امام است برای ایشان فرستاده شد. این افراد در این فکر بودند که از پست و مقام‌های دولت اسلامی امام محروم نشوند. در مکه نیز عده زیادی به امام حسین(ع) پیوستند اما امام آنان را با قرائت خطبه‌ای غربال کردند و فرمودند کسانی که آماده جان دادن در راه خدا هستند آماده حرکت باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: بسیاری از افرادی که خود را آماده حرکت به سوی کوفه کرده بودند، ولی خدا را تنها گذاشتند. وقتی در مسیر کوفه خبر شهادت مسلم، هانی و عبدالله یقطر رسید امام حسین(ع) فرمودند: «فَقَدْ أَتانا خَبَرٌ فَضیعٌ! قَتْلُ مُسْلِمِ بْنِ عَقیل وَ هانِی بْنِ عُرْوَةَ وَ عَبْدُاللّهِ بْنِ یَقْطُرَ، وَ قَدْ خَذَلَتْنا شیعَتُنا، فَمَنْ أَحَبَّ مِنْکُمُ الاِنْصِرافَ فَلْیَنْصَرِفْ، لَیْسِ عَلَیْهِ مِنّا ذِمامٌ؛ خبر ناگوار شهادت مسلم بن عقیل و هانى بن عروه و عبدالله بن یقطر به ما رسید، شیعیان ما از یارى‌مان دست کشیدند، پس هر کس از شما بخواهد برگردد می‌تواند. هیچ بیعتى از ما بر عهده او نیست».

عبادی‌زاده ادامه داد: بعد از قرائت این خطبه بسیاری از همراهان امام(ع) متفرق شدند و تنها کسانی با امام ماندند که از مدینه همراهشان آمده بودند و سایر افراد رفتند. اولین عامل تنها گذاشتن ولی خدا توسط مسلمین، شبهاتی بود که در جامعه ایجاد کرده بودند و شبهات در فتنه‌ها باعث گم‌گشتگی انسان می‌شوند. ایجاد شبهه نه‌تنها سنت رسول‌الله(ص) را بیش از یک قرن بایکوت و ممنوع کرد، بلکه عترت ایشان را نیز منزوی کرد. فلسفه انزوای سنت، انزوای عترت بود. اگر در جامعه‌ای القای شبهه صورت بگیرد، فضا غبارآلود می‌شود و جامعه ولی را تنها می‌گذارد.

وی عنوان کرد: دومین عامل تنها گذاشتن ولی خدا توسط مسلمین، شخصیت‌سازی در مقابله با ولی خدا است و این شخصیت‌سازی‌ها برای گمراه کردن مردم است. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ببینید کار روزگار به کجا رسیده که مردم علی را هم‌ردیف معاویه می‌دانند. امروز یکی از ترفندهای دشمن این است که در مقابل نایب امام زمان(عج)، شخصیت‌سازی کند تا مردم ولی امر مسلمین را تنها بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: تحریف اسلام و منادیان اسلام از دیگر عوامل تنها گذاشتن ولی خدا توسط مسلمین است. تمام دستگاه معاویه و یزید به تخریب شخصیت اهل بیت پیامبر(ص) پرداختند و امروز نیز شاهد هستیم که تمام رسانه‌های دشمن بر تخریب شخصیت رهبر عزیز انقلاب تمرکز کرده‌اند.

عبادی‌زاده بیان کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شد اولیای حق تنها بمانند این بود که حق مدار بودند. عدالت بسیاری را از گرد علی(ع) پراکنده کرد، چراکه خیلی‌ها تاب عدالتش را نداشتند و ندارند. اولیای خدا اهل نیرنگ و مکر نیستند. دستگاه معاویه این شبهه را ایجاد کرده بودند که معاویه از علی(ع) زیرک‌تر و سیاست‌مدارتر است و امام در مقابل فرمودند: «وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ وَ لَكِنْ كُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ كُلُّ فُجَرَةٍ كُفَرَةٌ وَ لِكُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ يُعْرَفُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ اللَّهِ مَا أُسْتَغْفَلُ بِالْمَكِيدَةِ وَ لَا أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِيدَةِ؛ به خدا قسم معاويه زیرک‌تر از من نيست، ولى او خيانت مى‏ورزد و گناه مى‏كند و اگر غدر و مكر نكوهيده نبود من از زيرك‏ترين مردمان بودم، ولى هر نيرنگى معصيت است و هر معصيتى نوعى كفر است و هر نيرنگ بازى را در قيامت نشانه‏اى است كه به آن شناخته مى‏شود. سوگند به خدا كه من با مكر و حيله غافلگير نمى‏شوم و با شدّت و سختى ناتوان نمى‏گردم».

وی اظهار کرد: امروز نیز گاهی برخی دچار شبهه و خلط مسئله می‌شوند و شخصیت‌هایی را به این سبب که دست به هر کاری می‌زنند، سیاستمدارتر از کسانی که بر مدار حق هستند، می‌دانند. برای سیاستمدارانی که بر مدار الهی حرکت می‌کنند، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و دست به هر کاری نمی‌زنند. ما امروز باید بصیر و خبیر باشیم و بدانیم اگر ولی و نایب امام زمان(عج) امروز تصمیمی می‌گیرد که با سلیقه ما خوشایند نیست، دچار شبهه و خطا و گمراهی نشویم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: تعلقات دنیا و عافیت‌طلبی باعث می‌شود که انسان، ولی خدا را تنها بگذارند. امام حسین(ع) در روز عاشورا فرمودند: «اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْمَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛ به راستى كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آن‌هاست تا جايى كه دين وسیله زندگی آن‌هاست، دين دارند و چون در معرض امتحان قرار گيرند، دین‌داران كم می‌شوند». انسان‌های عافیت‌طلب به دنبال ولی خدا حرکت نمی‌کنند و هر جا که دنیا و رفاه و عافیت بیشتر باشند، جمع می‌شوند.

عبادی‌زاده تصریح کرد: احساس عدم احتیاج به ولی خدا نیز عاملی است که موجب می‌شود مسلمین ولی خدا را تنها بگذارند. اگر جامعه روزی به این مرحله برسد که بگوید ما به ولی خدا احتیاجی نداریم، حوادث عاشورا و ذلت و خواری بر جامعه حکم‌فرما می‌شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین درسی که ما باید از عاشورا بگیریم این است که مواظب باشیم با الهام از عاشورای حسینی(ع)، ولی خدا تنها نماند. 42 سال است که ملت ما شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را فریاد می‌زند. ما ملت امام حسین(ع) هستیم و نمی‌گذاریم که امام زمان(عج) و نایب برحقشان تنها بمانند.

انتهای پیام
captcha