سعادت دنیا و آخرت در گرو عاشورایی بودن است
کد خبر: 3991765
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

سعادت دنیا و آخرت در گرو عاشورایی بودن است

کارشناس مذهبی سعادتمندی در دنیا و آخرت را در گرو عاشورایی بودن دانست و گفت: تقواپیشگی و اخلاق‌مداری از ویژگی‌های عاشوراییان و منتظران واقعی امام زمان(عج) است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته، 27 مردادماه در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: مسیر بندگی ما از ابتدا که انسان به دنیا می‌آید با طهارت باطن و نفس بوده و در زمره عاشوراییان است.

وی افزود: شب عاشورا شب وصال، توبه و مناجات است. اباعبدالله الحسین(ع) بارها یارانشان را مورد امتحان قرار داده بودند و در آن شب گفتند که من ولایتم را از شما برداشتم و اگر کسی می‌خواهد از تاریکی شب استفاده کند و از ما جدا شود، برود. بسیاری از یاران بلند شدند و اظهار وفاداری کردند و گفتند اگر هزار بار بمیریم باز دست از یاری تو بر نخواهیم داشت.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: نتیجه عاشورایی بودن، سعادتمندی در دنیا و آخرت است. امام حسین(ع) مژده‌ای به عاشوراییان دادند و فرمودند: به جهت این استقامت خداوند متعال به شما این توفیق را عنایت کرد که در زمان ظهور فرزندم مهدی(عج) بازگردید و او را یاری کنید.

شهیدی بیان کرد: همه ما باید به‌گونه‌ای باشیم که در روز عاشورا بتوانیم خود را از یاران سیدالشهدا(ع) و امام زمان(عج) ببینیم. در این دورانی که جبهه باطل با همه توان به صحنه آمده تا به تعبیر مرحوم نائینی این شیعه خانه امام زمان(عج) ترک بردارد، ما نباید بگذاریم خدشه‌ای به آن وارد شود. دشمن در تمام کشورهای همسایه ما پادگان نظامی تأسیس کرده، بیش از 40 سال تحریم اقتصادی به ما تحمیل کرده و هر ضربه‌ای که توانسته به این نظام وارد کرده اما عاشورایی بودن ما همه این نقشه‌ها را بر آب می‌کند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «مَنْ سَرَّهُ اَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ الْقائِمِ فَلْیَنْتَظِرْ، وَ لْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاْخْلاقِ وَ هُوَ مُنْتَظِرٌ؛ هرکس که مایل است در شمار یاران حضرت مهدى (عج) قرار گیرد، باید منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نیکو توأم شود». انتظار یعنی برای یاری حجت و ولی خدا که قرار است در این عالم حاکمیت مهدوی را برپا کند، آماده شویم.

این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: انتظار همچنین به معنی جبران کوتاهی‌های گذشته در عبادات و اعمال است. یاری امام زمان(عج) نماز شب، نماز اول وقت در سحر و قرائت قرآن در سحر را می‌طلبد. عاشورا روز وصال است و کسی که به وصال می‌رسد باید اهل برنامه‌ریزی باشد و خلأ معنویت را با اتصال شب و روز به ذکر و یاد خدا جبران کند.

شهیدی عنوان کرد: در روز عاشورا از توبه از کوتاهی‌ها در اعمالمان نیز نباید غافل شویم. برای اینکه محب سیدالشهدا(ع) و یار امام زمان(عج) باشیم باید اعمال خود را اصلاح کنیم. باید خداترسی و تقوا را پیش بگیریم و مواظب چشم‌های خود به‌خصوص در فضای مجازی باشیم. منتظران واقعی تقوا پیشه می‌کنند و تقوا به معنی پرهیز از حرام، غیب و تهمت و... است اما ورع از تقوا بالاتر و به این معنی است که حتی فکر و خیال گناه هم نکنیم.

وی اظهار کرد: اخلاق‌مداری به‌خصوص در خانواده از ویژگی‌های دیگر منتظران واقعی امام زمان است. باید خود را برای یاری امام زمان(عج) آماده کرده و اخلاق خود را منطبق با آموزه‌های اسلامی بسازیم. نتیجه عزاداری‌های محرم باید همین تقواپیشگی و اخلاق‌مداری و در زمره منتظران واقعی امام زمان(عج) قرار گرفتن، باشد.

انتهای پیام
captcha