تجدید بیعت با امام زمان(عج) و نایبش مهم‌ترین درس تاسوعا است
کد خبر: 3991647
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

تجدید بیعت با امام زمان(عج) و نایبش مهم‌ترین درس تاسوعا است

کارشناس مذهبی تجدید بیعت با امام زمان(عج) و نایبش را مهم‌ترین درس تاسوعا دانست و گفت: تاسوعا روزی است که باید صبوری و استقامت در زندگی را بیاموزیم و در زندگی خود به کار بگیریم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شهیدی، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه، شب گذشته، 26 مردادماه در مراسم سوگواری دهه اول محرم، در مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان، اظهار کرد: تاسوعا روز درک بصیرت است و ما باید بیعت با ولی خدا و تکامل‌یافتگی را در وجود خود ببینیم. این تکامل‌یافتگی بدون بینش عمیق نسبت به امام زمانمان غیرممکن است.

وی افزود: همچون حضرت ابوالفضل(ع) که با همه وجود در برابر امام زمانش مطیع، بصیر و خاضع بود، ما نیز باید بتوانیم برای جریان حکومت عدل مهدوی که قرار است سراسر عالم را فتح کند و پیام الهی را به فرد فرد بشریت امروز برساند، برای امام زمان خود علم‌داری کنیم و برای این منظور راهی جز عاشورایی اندیشیدن نیست. باید همه وجود خود را در برابر حجت و ولی خدا هیچ ببینیم و در صحنه باشیم.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: بینش عمیق نسبت به دین و امام زمان(عج) باعث می‌شود در برابر شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند، استوار باشیم. دشمن به دنبال این است که این تجمعات عاشقانه و عارفانه و این جریان عاشورایی و انقلابی را از بین ببرد. تاسوعا روزی است که باید تنهایی امام زمان خود را درک کنیم و از مسئله اطاعت از امام زمان(عج) و نایبش به راحتی نگذریم.

شهیدی بیان کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) دشمن با ابزار متفاوت به دنبال متزلزل کردن محبان امامت و ولایت است. باید برای ارتباط با کلام وحی برنامه‌ریزی کنیم و نگذاریم که قرآن بین ما محجور بماند. اهتمام ما نسبت به واجبات و مستحبات و قرآن و اهل نافله و عاشورا بودن بسیار ضروری است. اهل نافله بودن یعنی اهل مناجات و راز و نیاز با خدای متعال باشیم و اهل عاشورا بودن یعنی انقلابی و جهادی باشیم و جان خود را برای حجت خدا و رهبرمان فدا کنیم.

وی عنوان کرد: امام زمان(عج) یاران خود را در مسیر عشق‌ورزی و عاشورایی در همین ایام محرم انتخاب می‌کند. عاشوراییان باید خود را برای روزی که فدایی امام زمانشان می‌شوند، آماده کنند و این آمادگی ابتدا در میان پیوندهای مقدس در خانواده شکل می‌گیرد. تاسوعا روزی است که باید صبوری و استقامت در زندگی را بیاموزیم و در زندگی خود به کار بگیریم.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) بسیاری از افراد را با مهربانی و انفاق و دستگیری وارد مسیر هدایت کردند. اگر در جامعه جوانی را در حال گناه دیدیم، نیتمان در ابتدا دستگیری و مهربانی و هدایت در مسیر عشق‌ورزی به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

انتهای پیام
captcha