نگاهی به ویژه‌برنامه‌های شهرداری بندرعباس در محرم
کد خبر: 3991345
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

نگاهی به ویژه‌برنامه‌های شهرداری بندرعباس در محرم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس ویژه‌برنامه‌های ماه محرم مطابق با محدودیت‌های کرونایی در این شهر را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حامد رضوانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، 26 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی در برگزاری جلسات روضه و هیئت‌های عزاداری، سازمان فرهنگی و شهرداری بندرعباس نیز برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی افزود: مسابقه نقاشی محرم ویژه کودکان، نوجوان و بزرگ‌سالان با هدف تصویرسازی ذهنی مخاطبان از محرم، نمایش عروسکی با موضوعات و پیام‌های محرم، ارسال فیلم و عکس از نذورات و اطعام ماه محرم، روایت‌هایی از مراسم ماه محرم از ویژه‌برنامه‌های این ماه است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: همکاری با هیئت‌های مذهبی شهر و تبلیغات محیطی، فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر با همکاری مناطق شهرداری، برگزاری مراسم برای تمام سنین، هیئت‌های خانگی با دو محور سیاه‌پوش کردن و عزاداری کودکان و برگزاری جشنواره چاووشی‌خوانی، تولید محتوا به‌صورت کلیپ تیزر و تصاویر و انتشار آن در فضای مجازی بخشی از برنامه‌های ماه محرم از سوی این سازمان است.

رضوانی ادامه داد: انتقال پیام عاشورا و آگاهی‌بخشی به نسل جوان، آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه نذورات، بازگویی ریشه سنت‌ها و آئین‌های محرم و صفر توسط والدین برای کودکان و نوجوانان و بازگویی موضوعات نوستالژی مراسم محرم از اهداف برگزاری برنامه‌های محرم است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت عزاداری امام حسین(ع)، یادآور شد: در خصوص زنده نگه‌داشتن حادثه کربلا به شیوه‌های گوناگون مانند برپایی مجالس سوگواری، گریستن و گریاندن، تشویق شاعران به مرثیه‌سرایی و ترغیب به زیارت امام حسین(ع)، روایت و احادیث بسیاری نقل شده است.

انتهای پیام
captcha