تشریح برنامه‌های اوقاف خوزستان در ماه‌های محرم و صفر
کد خبر: 3991086
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

تشریح برنامه‌های اوقاف خوزستان در ماه‌های محرم و صفر

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در بقاع متبرکه در ماه‌های محرم و صفر پرداخت.

عرفانی

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در دو ماه محرم و صفر، گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان طرح بصیرت عاشورایی هر سال در بقاع متبرکه با هدف برپایی عزاداری حسینی اجرا می‌شود. 

وی گفت: امسال نزدیک به ۴۰ مبلغ اعزامی و بومی در طرح ویژه «هر خانه یک روضه» شرکت دارند. مبلغان از طرف سازمان در منازل و هیئات حضور پیدا کرده و مراسم روضه را برپا می‌کنند. همچنین فعالیت این مبلغان در فضای مجازی در جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی انجام می‌شود.

عرفانی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی گفت: این طرح که هر ساله در فصل تابستان به اجرا در می‌آید امسال با هدف تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) اجرا خواهد شد. کمک‌های نقدی و غیر نقدی به هیئات مذهبی، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی از جمله دیگر اقدامات اوقاف در ایام عزاداری امام حسین(ع) است. همچنین در حرم علی بن مهزیار اهوازی مراسم تعزیه‌خوانی در 5 روز نخست اول ماه محرم در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار شد و تا پایان ماه محرم و صفر در شهرهای مختلف استان و در بقاع شاخص آنها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha