سنت 12 ساله احیای شب عاشورا در شهرری پابرجاست
کد خبر: 3990692
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

سنت 12 ساله احیای شب عاشورا در شهرری پابرجاست

مراسم احیای شب عاشورای مسجد جامع‌المهدی(عج) شهرری در قالب محفل انس با قرآن با حضور محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم احیای شب عاشورای 1443 طبق سنوات گذشته با مدیریت حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، از بامداد 28 مردادماه در مسجد جامع المهدی(عج) واقع در فلکه اول دولت‌آباد شهرری برگزار می‌شود.

این جلسه در قالب اجرای کرسی تلاوت از سال 88 تاکنون هر ساله در شب‌ عاشورا برقرار بوده است، اما طی سال گذشته و امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

بنابر گفته حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای «از اعمال مستحبی سفارش شده در شب عاشورا، بیدار ماندن و تلاوت قرآن است، چرا که در این شب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از دشمن مهلت خواستند تا همراه با یارانش به تلاوت قرآن و مناجات با خدا بپردازند و در تاریخ ثبت است که در شب عاشورا از خیمه‌گاه حسینی، زمزمه تلاوت قرآن تا صبح به صورت مستمر شنیده می‌شد و قطع نمی‌شد. بنابر این بدون شک یکی از این شب‌های پرفضیلت برای برپایی هرچه باشکوه کرسی‌های پرشور تلاوت مجلسی، همین شب‌ عاشوراست که در این شب به نوعی با شهدای والامقام کربلا هم‌نوا خواهیم شد.»

«لذا ما و همه عزیزان جامعه قرآنی به جهت توفیق انس بیشتر با تلاوت قرآن، شایسته است که در این امر مقدس و حسنه یعنی اجرای جلسه پرشور و پرمعرفت قرآنی در شب عاشورا، تلاش مضاعف کنیم و آن را ترویج و گسترش دهیم.»

سنت 12 ساله احیای شب عاشورا در شهرری پابرجاست

یادآور می‌شود، در این مراسم طبق روال سال‌های گذشته، قاریان خوشخوان و ممتاز و بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیات نورانی قرآنی و متناسب با نهضت عاشورا می‌پردازند. ذکر مصیبت امام‌حسین(ع)، قرائت زیارت عاشورا و بیان ویژگی‌های قرآنی قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha