تلاش دشمن برای از بین بردن قداست خانواده / سبک زندگی نیازمند جهاد همه‌جانبه است
کد خبر: 3990295
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
مدرس گفتمان‌های دینی مطرح کرد:

تلاش دشمن برای از بین بردن قداست خانواده / سبک زندگی نیازمند جهاد همه‌جانبه است

کارشناس مذهبی لرستان با بیان اینکه سبک زندگی نیازمند یک جهاد همه‌جانبه است، اظهار کرد: هدف دشمن در ماهواره از بین بردن قداست خانواده و کم‌رنگ کردن نقش مادر در خانواده است.

///حجت‌الاسلام محمد امیری، از اساتید گفتمان‌های دینی در لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به جنگ نرم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن علیه خانواده‌ها، گفت: دشمن با توجه به اینکه نسبت به اهمیت و کارکرد خانواده در جوامع اسلامی واقف است تلاش خود برای ضربه زدن به کانون خانواده در قالب ماهواره و فضای مجازی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دشمن در فیلم‌های ماهواره‌ای خانواده‌های سنتی را بی‌سواد، بی‌فرهنگ و بدبخت جلوه می‌دهند تا به این وسیله خانواده غربی و سبک زندگی غرب و شرق‌‌پسند را بر ما قالب و به این وسیله نظام مقدس خانواده را از ما بگیرد، افزود: دشمن در قالب فیلم‌ها و سریال‌های چند صد قسمتی ماهواره‌ای تلاش دارد میل و ذائقه خانواده‌های ایرانی را تغییر و خانواده‌ها را از سبک زندگی اسلامی و ایرانی به‌سمت سبک زندگی غربی سوق دهد.

این کارشناس مذهبی تغییر الگوهای اسلامی به الگوهای غربی توسط دشمنان را متذکر شد و ادامه داد: متاسفانه اغلب مردم به‌دلیل اینکه سواد رسانه‌ای لازم و نحوه استفاده صحیح از تکنولوژی را ندارند به‌راحتی فریب دشمن را خورده و جذب فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای می‌شوند غافل از اینکه دشمن با این فیلم‌ها و سریال‌ها قصدش سرگرم کردن مردم نیست و در پشت پرده اهدافی را دنبال می‌کند که مهمترین آن ضربه زدن به کانون خانواده است.

حجت‌الاسلام امیری به تلاش دشمن برای معرفی الگوهای غربی نظیر مردان و زنان بازیگر یا فوتبالیست‌ها اشاره کرد و افزود: مادر ستون اصلی خیمه و کانون خانواده است لذا دشمن تمام تلاش خود را گذاشته تا زن و مادر را از راه به در کند و جایگاه عاطفی و مادر بودن را خدشه‌دار کند.

این استاد گفتمان‌های دینی با یادآوری اینکه دشمن می‌خواهد مادر بودن را برای خانواده‌های ایرانی کم‌رنگ کند، اظهار کرد: وقتی ما پای ماهواره را به منازل خود باز کنیم باید نسبت به این موضوع نیز واقف باشیم که ماهواره با حضور در خانه ما به خصوصی‌ترین حوزه‌های زندگی ما دسترسی پیدا می‌کند.

امیری در بیان تاثیرات ماهواره علیه خانواده‌ها با بیان اینکه ماهواره یکی از ابزارهای جنگ علیه مسلمانان و شیعیان به‌ویژه شیعیان ایرانی است، اضافه کرد: ماهواره محتواهایی را به خانه ما می‌آورد که براساس واقعیت‌های زندگی ایرانی و اسلامی ما نیست و هدفش تغییر سبک زندگی مردم است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم مطالعه بیانیه «گام دوم انقلاب» و اینکه توصیه هفتم مقام معظم رهبری در این بیانیه در مورد طرح سبک زندگی است، گفت: مقام معظم رهبری در این بخش از بیانیه گام دوم انقلاب از سبک زندگی تعبیر به جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه کرده است و این یک تلنگر و اعلام زنگ خطر است و می‌رساند این جهاد باید عالمانه، آگاهانه و حساب‌شده و به دور از شعار باشد.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه سبک زندگی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و... است و ما باید یک جهاد همه‌جانبه را داشته باشیم، اظهار کرد: در یک کلام باید گفت که هدف دشمن در ماهواره از بین بردن خانواده و کم‌رنگ کردن قداست خانواده است چراکه وقتی اصل خانواده یعنی «مادر» متلاشی شد دشمن به‌راحتی می‌تواند بر تک‌تک اعضای خانواده ازجمله پدر و فرزندان نفوذ و تسلط پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه هدف دشمن این است که خانواده در ایران مثل خانواده در غرب باشد و لفظ «خانواده» به «خانوار» تغییر یابد، خاطرنشان کرد: دشمن در صدد است در قالب فیلم‌های ماهواره‌ای اباحی‌گری را برای ما آزاد و عادی کند و آن‌را جزئی از زندگی ما قرار دهد.

این کارشناس مذهبی در بیان تاثیرات ماهواره بر خانواده به مسائلی ازجمله ترویج و عادی‌انگاری خیانت در خانواده، عادی جلوه دادن ارتباط دختران و پسران قبل از ازدواج، هویت‌زدایی از مفهوم خانواده، نهادینه کردن رذایل اخلاقی در خانواده، تبلیغ سبک زندگی غربی با قالب‌های شرق‌پسند، بی‌معنا کردن واژه غیرت، تاثیر منفی بر روابط بین افراد و اختلافات خانوادگی که در نهایت منجر به عدم رضایت زوجین از هم و طلاق عاطفی می‌شود، ترویج روحیه یاس و ناامیدی، قبح‌شکنی از طلاق و رواج طلاق عاطفی، تنوع‌طلبی اشاره کرد.

امیری ایجاد حس رقابت در بین زنان و بی‌مفهوم کردن غیرت دینی، بلوغ زودرس فرزندان، تضعیف جایگاه دین در بین مردم، افزایش مصرف‌گرایی و چشم ‌و هم‌چشمی‌ها، کاهش جمعیت و عادت شدید خانواده‌ها به تلویزیون را از دیگر تاثیرات ماهواره بر خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: امید است خانواده‌ها حساسیت موضوع را درک کنند و از به ثمر رسیدن نقشه‌های دشمن جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha