محدودیت صرف هزینه برای ترویج نماز در ادارات وجود ندارد
کد خبر: 3990041
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد:

محدودیت صرف هزینه برای ترویج نماز در ادارات وجود ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه هیچ‌گونه محدودیتی از نظر هزینه‌کرد برای ترویج و اقامه نماز در ادارات وجود ندارد‌، گفت: طبق قانون، تمامی ادارات باید هزینه‌های مربوط به اقامه نماز را پرداخت کنند و تلاش می‌شود که انجام این فریضه کمرنگ نشود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان 20 مردادماه در شورای اقامه نماز و زکات استان با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی از نظر هزینه‌کرد برای ترویج و اقامه نماز در ادارات وجود ندارد‌، اظهار کرد: طبق قانون، تمامی ادارات باید هزینه‌های مربوط به اقامه نماز را پرداخت کنند و تمام تلاش بر این است که انجام این فریضه کمرنگ نشود.

شهریارپور ادامه داد: اکثر دستگاه‌های اجرایی نماز را به‌طور جدی پیگیری می‌کنند و اگر تعلل یا مشکلی در این حوزه وجود دارد، با دستگاه‌ها مکاتبه می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش ائمه جماعات ادارات باید طی فرآیند کار بررسی شود و در نهایت در قالب دستورالعمل به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

عملکرد ضعیف بانک‌ها در اقامه نماز

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: تعداد ائمه جماعات در شهرکرد ۸۵ نفر هستند که از این تعداد، ۵۸ نفر مربوط به ادارات تبلیغات اسلامی استان هستند؛ در حال حاضر ۱۵۲ مورد اقامه نماز در ادارات استان انجام می‌شود که البته ظرفیت کل ادارات در اقامه نماز، ۳۱۰ مورد است.

طاهری ادامه داد: ۵۰ درصد از ادارات استان نسبت به اقامه نماز بی‌توجه هستند و در میان آنان‌، بانک‌ها در اقامه شعائر نماز، کمترین همکاری را دارند، باید مقرر شود که حتی اگر نماز هم در ادارات برگزار نمی‌شود، روحانی در ساعت اقامه نماز در اداره حضور داشته باشد.

وی در پایان گفت: چند دوره آموزشی و دو مسابقه کتابخوانی نیز با همت مرکز بین‌المللی غدیر برگزار شد.

برنامه‌ خودوریی «یاوران نماز» در روز هشتم محرم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر اقامه نماز استان در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در حوزه نماز در استان، اظهار کرد: دوره‌های آموزش ائمه جماعات ادارات، تولید کلیپ در حوزه نماز، برگزاری دوره آموزش:معارف نماز ویژه ائمه جماعات، برگزاری جشنواره ملی هفت‌سین نماز و طرح عشایری یاوران نور از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه نماز است.

وی افزود: مقرر شده است که در روز هشتم محرم برنامه‌ای خودوریی تحت عنوان «یاوران نماز» در مراکز شهرستان‌ها برگزار شود.

مدیر اقامه نماز استان تصریح کرد: چند شهردار شهرهای استان در حوزه برگزاری نماز همکاری نکردند و انتظار بیشتری در این حوزه از شهرداران وجود دارد.

وی یادآور شد: آمار مساجد نیمه‌کاره باید احصا شود، قرار است ۱۰ مسجد در اولویت استان معرفی شوند و در مرحله نخست، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای این مساجد اختصاص داده شود.

اغلب روستاهای استان شورای زکات دارند

در پایان این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی هاشمی، دبیر ستاد زکات اداره‌کل کمیته امداد استان با بیان اینکه افراد فعال حوزه زکات استان، ۴۲۸ نفر هستند، اظهار کرد: مبلغان زکات، ۸۲ نفر هستند و در مجموع،‌ ۵۱۰ نفر فعال و نیمه‌فعال در این حوزه مشغول به کار هستند.

وی افزود: اغلب روستاهای استان، شورای زکات دارند و اگر روستایی، شورایی نداشته باشد، دهیار آن روستا، زکات را جمع‌آوری می‌‌‌کند.

هاشمی ادامه داد: میزان پرداخت زکات واجب در استان، نسبت به سال گذشته، ۲۲ درصد رشد و میزان زکات فطره استان نسبت به سال گذشته، ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: ۸۲ مبلغ در شهرستان‌های فارسان، کیار، شهرکرد، فارسان و بروجن به کار جمع‌آوری زکات مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha