رویداد فرهنگی ـ هنری «چراغ هدایت» آغاز شد
کد خبر: 3989995
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

رویداد فرهنگی ـ هنری «چراغ هدایت» آغاز شد

همزمان با شروع ماه محرم رویداد فرهنگی ـ هنری چراغ هدایت به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، به‌عنوان یکی از سازمان‌های متولی امر فرهنگ دینی در جامعه، رویداد فرهنگی ـ هنری «چراغ هدایت» را با هدف معرفی ابعاد مختلف قیام عاشورای حسینی و پاسداشت و زنده نگهداشت قیام عاشورا و ماه محرم، برگزار می‌کند.

از جمله اهداف برگزاری این طرح می‌توان به تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، معرفی مؤلفه‌های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه‌های عاشورایی و هویت‌افزایی دینی و انقلابی مخاطبان در مناسبت عظیم عاشورایی حسینی اشاره کرد.

در این رویداد عاشورایی که همزمان با شروع ماه محرم‌الحرام آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد شد، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که به این شرح است:

1-    انتشار محتوای چندرسانه‌ای: آیات قرآنی در کلام و نهضت حسینی و پویش روضه‌های خانگی

2-    برگزاری 10 نشست پژوهشی استانی (به‌صورت مجازی) همراه با برگزاری مسابقه از محتوای هر نشست

3-    معرفی کتاب‌های مرتبط با قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا

4-    برگزاری سومین نمایشگاه قرآن و عاشورا (نفس مطمئنه) و بیان خاطرات پیاده‌روی اربعین با عنوان «موکبی به بزرگی یک سرزمین»

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده فیلم‌ها، فراخوان‌ها و دیگر اخبار این رویداد می‌توانند در فضای مجازی به نشانی isqa.ir  یا سایت www.isqa.ir  مراجعه کنند.

یادآوری می‌شود، طرح «پویش روضه‌های خانگی» در ماه‌های محرم و صفر سال گذشته نیز در بخش‌های تولیدات چندرسانه‌ای، هنری، پژوهشی، مسابقه و... از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha