اعلام برنامه‌های دهه اول محرم ویژه بانوان در آستان بانوی کرامت
کد خبر: 3989665
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

اعلام برنامه‌های دهه اول محرم ویژه بانوان در آستان بانوی کرامت

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برگزاری مسابقه کشتی نجات، محفل سوگواری خدام خواهر، مجلس روضه ویژه بانوان سازمان‌ها و نهادها، برگزاری پویش چهل علم سرخ و برپایی محافل سوگواری رواق حضرت خدیجه(س) از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز در دهه اول ماه محرم ویژه بانوان است.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، مریم شهبازی‌زاده، مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سخنانی با اشاره به اینکه کارشناسان امور فرهنگی خواهران در دهه اول ماه محرم برنامه‌های متنوعی را برای بانوان در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم پویش چهل علم سرخ با محوریت قرائت روزانه زیارت عاشورا به نیت بازگشایی سفر اربعین دنبال می‌شود.

وی افزود: این پویش همزمان با دهه اول ماه محرم از روز عاشورای حسینی آغاز می‌شود و از سوی بانوان سراسر کشور به‌صورت مجازی تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و بانوان برای ثبت نام در این پویش باید به آیدی karimeh_137@ در پیام‌رسان‌های ایتا یا تلگرام مراجعه کنند.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت برگزاری محفل عزاداری روزانه اباعبدالله‌الحسین(ع) برای خدام و کارکنان خواهر آستان مقدس حضرت معصومه(س) را از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی خواهران در دهه نخست ماه محرم عنوان کرد و گفت: این محفل سوگواری با تعداد محدود و رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همه روزه، ساعت ۷:۱۵ صبح در صحن صاحب‌الزمان(عج)، روبه‌روی کفشداری ۱۲ برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های امور فرهنگی خواهران برای کودکان و نوجوانان دختر در دهه اول ماه محرم، تصریح کرد: همزمان با دهه اول ماه محرم مسابقه بزرگ کشتی نجات برای دختران گروه سنی ۹ تا ۱۷ سال دنبال می شود.

وی آشنایی با شخصیت و سیره امام حسین(ع) و اصحاب عاشورا، ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، تبیین شاخصه‌های کودکان و دختران عاشورایی، بیان شاخصه‌های بانوان عاشورایی و حضرت زینب(س) و بیان رسالت کودکان و نوجوان دختر نسبت به قیام حسینی را از اهداف محوری برگزاری این مسابقه مجازی دانست.

مسئول امور فرهنگی خواهران ادامه داد: دختران کودک و نوجوان برای شرکت در این مسابقه باید به کانال معصومانه به آدرس masumaneh@ در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

وی مهلت شرکت در مسابقه را هفتم شهریور سال جاری(بیستم محرم) اعلام کرد و افزود: نگین تبرکی انگشتری حرم مطهر و ۴۰ عدد تمثال کشتی نجات از جوایز تبرکی این مسابقه برای برگزیدگان است.

شهبازی‌زاده همچنین به برگزاری مجلس روضه اباعبدالله‌الحسین(ع) ویژه ارگان‌ها و نهادهای مختلف در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال اشاره کرد و گفت: این مجالس روضه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تعداد محدود در آستان مقدس بانوی کرامت دنبال می‌شود.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: این مجلس روضه از اول تا هشتم ماه محرم همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱:۳۰ تا ۱۳ در صحن صاحب‌الزمان(عج)، رو‌به‌روی کفشداری ۱۲، دفتر امور فرهنگی خواهران برای متقاضیان دنبال خواهد شد.

شهبازی ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای اجرایی و همچنین کودکان و نوجوانان دختر برای ثبت نام و تعیین نوبت می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۱۴ تماس بگیرند؛ این مجلس روضه با سخنرانی اساتید خواهر حوزه علمیه قم و مداحان خانم دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: بانوان می‌توانند برای اطلاع از برنامه‌های امور فرهنگی خواهران به کانال آستان مهر و برای اطلاع از برنامه‌های ویژه دختران نوجوان به کانال معصومانه به آدرس‌های astanehmehr@ و masumaneh@ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha