لزوم نگارش شرح جدیدی از تفسیر المیزان متناسب با نیاز جامعه علمی
کد خبر: 3988173
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

لزوم نگارش شرح جدیدی از تفسیر المیزان متناسب با نیاز جامعه علمی

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ مصادف با چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) است، گفت: نگارش شرح جدیدی از المیزان، نیاز به طرح جامعی دارد تا در برنامه‌ای بلندمدت بر اساس رویکرد جدید این مسئله به سرانجام مطلوب برسد و هم در بُعد داخلی و هم بُعد بین‌المللی، جامعه علمی از این طرح هم در بخش فارسی و هم ترجمه عربی بهره‌مند شود.

لزوم نگارش شرح جدیدی از المیزان متناسب با نیاز جامعه علمی داخلی و بین‌المللیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، 12 مردادماه در نشست با جمعی از اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، گفت: سال ۱۴۰۰ چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) است و یکی از اضلاع برگزارکننده کنگره این عالم بزرگ، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: با توجه به نقش محوری، خدمات گسترده و البته شخصیت بین‌المللی علامه طباطبایی(ره)، لازم است که یک کنگره بزرگ و در شأن ایشان برگزار شود و همه بخش‌های آموزشی و پژوهشی حوزه در این زمینه همکاری مناسبی با دبیرخانه کنگره و مجمع عالی حکمت اسلامی داشته باشند.

اعرافی افزود: همچنین نگارش شرح جدیدی از المیزان، نیاز به طرح جامعی دارد تا در برنامه‌ای بلندمدت بر اساس رویکرد جدید این مسئله به سرانجام مطلوب برسد و هم در بُعد داخلی و هم بُعد بین‌المللی، جامعه علمی از این طرح هم در بخش فارسی و هم ترجمه عربی بهره‌مند شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین با بیان اینکه سرفصل و متون مربوط به علوم عقلی حوزه توسط مجمع عالی حکمت اسلامی تهیه شود، اظهار کرد: با اشاره به جایگاه و اهمیت مجمع نیاز است که مسایل و مشکلات آن از جمله در بحث ساختمان به سرعت مرتفع شود، ضمن آن که نسبت به بخش آموزش، کمیته سه نفره‌ای تشکیل شده و مباحث مرتبط با علوم عقلی در حوزه‌های علمیه با همکاری نمایندگان معاونت آموزش و پژوهش حوزه و همچنین نماینده معاونت آموزش مجمع عالی حکمت اسلام مطرح شده و بر این اساس طرح جامعی آماده شود.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص پژوهش‌های مسئله‌محور که مورد نیاز جامعه است به خصوص در علوم عقلی، لازم است که موضوعاتی از سوی مجمع آماده شده و توسط معاونت پژوهش حوزه نیز پشتیبانی‌های لازم برای اجرایی شدن آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha