درخشش 26 دانش‌آموز قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3987969
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

درخشش 26 دانش‌آموز قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز + اسامی برگزیدگان

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش قم از درخشش 26 دانش‌آموز قمی در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد و بیان کرد: از مجموع 74 شرکت‌کننده قمی در مرحله اول مسابقات، 47 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از این تعداد 26 نفر از دانش‌آموزان قمی حائز رتبه‌های برتر اول تا پنجم شدند.

درخشش 26 دانش‌آموز قمی در مسابقات قرآن، عترت و نماز + اسامی دانش‌آموزانمحسن محمدی مزرعه‌شاهی، رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از درخشش 26 دانش‌آموز قمی در سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خبر داد و بیان کرد: از مجموع 74 شرکت‌کننده قمی در مرحله اول مسابقات، 47 نفر به مرحله نهایی راه یافتند و از این تعداد 26 نفر از دانش‌آموزان قمی حائز رتبه‌های برتر اول تا پنجم شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قمی در این دوره از مسابقات حضوری فعال و قدرتمند داشتند، افزود: 17 دانش‌آموز پسر و 9 دانش‌آموز دختر در 14 رشته مختلف در مقطع متوسطه اول و دوم موفق به کسب مقام‌های برتر شدند.

مزرعه‌شاهی ایجاد امید و انگیزه در دانش‌آموزان را از مزایای برگزاری مسابقات قرآنی دانست و اظهار کرد: با توجه به تجربه حضور یک ساله دانش‌آموزان و اساتید در آموزش مجازی، این دوره از مسابقات از نظم و کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره از مسابقات به‌صورت مجازی سبب کاهش هزینه‌های مازاد شده است، ادامه داد: در سال‌های پیش از کرونا که شاهد دانش‌آموزان از سراسر کشور در استان‌های میزبان جهت شرکت در مسابقات قرآن و عترت بودیم اوقات مفرح و شادی را برای آن‌ها رقم می‌زد که متأسفانه در مسابقات مجازی، شرایط سفر به استان میزبان فراهم نبود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم حضور هیئت داوران برجسته بین‌المللی در این دوره از مسابقات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سی‌ونهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانش‌آموزی از لحاظ داوری مسابقات در بالاترین سطح کیفی قرار داشت.

مزرعه‌شاهی گفت: حضور دانش‌آموزان قمی نسبت‌ به سال‌های گذشته افزایش یافته است و علاوه بر آن، امسال نیز استان قم سهم بیشتری از رتبه‌های اول تا پنجم جشنواره را به خود اختصاص داد، همچنین امسال کیفیت کار دانش‌آموزان و مجموع امتیاز ما افزایش یافت.

وی ضمن قدردانی از همیاری، همدلی و توانمندسازی دانش‌آموزان قمی توسط اساتید برجسته قرآنی در ایام سی‌ونهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانش‌آموزی، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این دوره از جشنواره پیش از آغاز مسابقات در گروه‌بندی‌های مختلف در پیام‌رسان ایتا تحت نظارت و آموزش این اساتید قرار داشتند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم از راه‌اندازی یک طرح مناسب جهت ارتقای کیفیت و افزایش روحیه و انگیزه در دانش‌آموزان رشته‌های قرآنی خبر داد و گفت: طرح استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برتر مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی سال‌های گذشته در راستای ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و انگیزه دادن به شرکت‌کنندگان جشنواره‌های قرآنی توسط ما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شد، ادامه داد: دانش‌آموزان قمی که در سال‌های گذشته در مسابقات قرآن و عترت موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند با تمام قوا در کنار و همدل با شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بودند و این امر سبب دلگرمی آنان شد به همین علت این طرح را در سال‌های آینده نیز ادامه می‌دهیم.

اسامی برندگان به شرح زیر است:

در بخش پسران، مهدی اکبری زرین در رشته قرائت تحقیق، محمدامین ولی در رشته مداحی و سیدمحمدصالح موسوی در بخش صحیفه سجادیه حائز رتبه اول، سیدمحمدصادق حسینی در بخش حفظ کل، محمدامین رامشک در بخش مداحی و محمدحسین محمدی جعفری در بخش صحیفه سجادیه حائز رتبه دوم، محمدعلی قانونی در رشته حفظ 5 جزء، سیدمحمدحسین حاجی‌زاده قمصری در رشته صحیفه سجادیه و سیدحسین حوائجی در رشته تفسیر حائز رتبه سوم، متین قربانی در رشته قرائت تحقیق، علیرضا سلیمی در رشته قرائت تحقیق، محمدصادق تاج در رشته قرائت ترتیل، علیرضا پنجور در رشته حفظ 20 جزء، امیرمهدی سنگتراشان در رشته مداحی و علی‌اصغر شفیعی نوری در رشته انشای نماز حائز رتبه چهارم، سیدعلی فقیه در رشته انشای نماز و مهدی علیرضالو در رشته نهج‌البلاغه حائز رتبه پنجم شدند.

در بخش دختران، فاطمه تعظیمی‌فر در رشته صحیفه سجادیه، نگار دیبایی در رشته صحیفه سجادیه، زینب علی‌عسگری در رشته انشای نماز و زهرا نکونام در رشته نهج‌البلاغه حائز رتبه اول، عاطفه قربانی در رشته تفسیر و زهرا براتی در رشته نهج‌البلاغه حائز رتبه دوم، مهدیه قاضی‌خانی در رشته تفسیر حائز رتبه سوم، زهرا یوسفیان در رشته صحیفه سجادیه و فاطمه یکه‌خانی در رشته احکام حائز رتبه پنجم شدند.

انتهای پیام
captcha