قم در عرصه اهدای خون پیشگام است
کد خبر: 3987492
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

قم در عرصه اهدای خون پیشگام است

استاندار قم در پیامی به‌مناسبت روز اهدای خون، بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود، شاخص اهدای خون در استان قم از جایگاه مطلوبی برخوردار است و این استان به‌دلیل همراهی و مشارکت مردم نوع‌دوست، یکی از استان‌های پیشتاز و پیشگام در عرصه اهدای خون شناخته می‌شود.

شاخص مطلوب اهدای خون در قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از از روابط عمومی استانداری متن پیام بهرام سرمست استاندار قم به شرح زیر است:

«نهم مرداد سالروز تأسیس سازمان انتقال خون، به‌عنوان روز ملی اهدای خون نامگذاری شده‌ است، در نظام سلامت، فرآورده‌های خونی یکی از ضروری‌ترین و کلیدی‌ترین اقلام مورد نیاز و تأمین آن از وظایف مهم سازمان انتقال خون محسوب می‌شود، در حال حاضر و با وجود پیشرفت‌های چشمگیر به‌دست آمده در علوم پزشکی، هنوز این فرآورده حیاتی و نجات‌بخش جان بیماران فاقد جایگزین می‌باشد.

از این رو اهدای مستمر خون به‌عنوان مظهر ایثار و نماد نوع دوستی انسان‌ها، همواره بسیار ارزشمند و حائز اهمیت بوده و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ آن امری ضروری است.

خوشبختانه بر اساس آمارهای موجود، شاخص اهدای خون در استان قم از جایگاه مطلوبی برخوردار است و این استان به دلیل همراهی و مشارکت مردم نوع‌دوست، یکی از استان‌های پیشتاز و پیشگام در عرصه اهداء شناخته می‌شود.

ضمن تبریک روز اهدای خون و ارج نهادن به‌اقدام انسانی و ارزشی اهداکنندگان، از زحمات و تلاش‌های کارکنان و عوامل خدوم انتقال خون استان قم به‌ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا تشکر و قدردانی نموده و بهروزی و توفیق روزافزون فعالان این عرصه را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha