برگزاری حلقه آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن در حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3986929
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

برگزاری حلقه آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به آغاز حلقه آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن کریم برای عموم زائران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: این حلقه با محوریت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) از شب ولادت حضرت امام هادی(ع) آغاز شده و هر شب حدود نیم ساعت بعد از نماز عشا با حضور یکی از اساتید برجسته قرآنی برگزار و در طول سال نیز ادامه دارد.

برگزاری حلقه آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن در حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف در سخنانی از برگزاری حلقه آموزش قرآن کریم برای عموم زائران در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و اظهار کرد: در قالب اجرای طرح من قرآن را دوست دارم که مصوبه اجلاسیه اعتاب مقدس ایران اسلامی است این حلقه قرآنی هر روزه برای عموم زائران حرم مطهر برگزار می‌شود و آموزش‌های عمومی تلاوت، مفاهیم و معارف قرآن به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این حلقه از شب ولادت امام هادی(ع) در صحن امام هادی(ع)، آغاز شده است، گفت: هر شب نیم ساعت بعد از نماز عشا با حضور یکی از اساتید برجسته قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) این جلسه برگزار می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) ادامه داد: زائران می‌توانند در این حلقه قرآنی شرکت کنند و هر زائر آیاتی از قرآن را تلاوت و با توجه به سطح قرائت وی نکات مورد نیاز به او تذکر داده می‌شود و در ضمن مفاهیم و معارف آیات نیز برای آنها تبیین می‌شود تا بهره معنوی از آیات ببرند.

وی با اشاره به استقبال خوب زائران از این طرح از روزهای نخست، افزود: شرکت در این حلقه قرآنی اختصاص به سن خاصی ندارد و کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند در این حلقه شرکت کنند.

مشرف با اشاره به اینکه این حلقه قرآنی هر روز در تمام طول سال ادامه خواهد داشت، بیان کرد: بنا بر شرایط زمانی از سال در زمان مناسب از روز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حلقه‌های قرآنی نیاز به نام‌نویسی ندارد، گفت: این جلسات در تمام طول سال هر روز ادامه دارد و مدت زمان هر جلسه ۴۵ دقیقه است و در چند شب گذشته نوجوانان قاری و حافظ قرآن کریم نیز در این حلقه اجراهای جذابی داشته و برخی گروه‎‌های همخوانی نیز در این جلسه قرآنی شرکت و همکاری داشته‌اند.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) یادآور شد: این حلقه قرآنی با محوریت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) و با همکاری مدیریت حرم مطهر و واحد مراسم و محافل مدیریت روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha