همکاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم با کتابخانه حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 3986911
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

همکاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم با کتابخانه حرم امام حسین(ع)

اولین تفاهم‌نامه بین‌المللی مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم(مکتا) با کتابخانه حرم مطهر امام حسین(ع) در محل کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت به امضا رسید.

به گزارش ایکنا از قم، نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم(مکتا) و کتابخانه حرم مطهر امام حسین(ع) شامگاه پنجم مردادماه در سالن جلسات کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست که با حضور حسن رجبیان، دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم و شیخ رائد الحیدری، مسئول امور فکری فرهنگی حرم مطهر امام حسین(ع) و هیئت همراه وی برگزار شد، طرفین برای گسترش تعاملات فرهنگی این دو نهاد تفاهم کردند و این تفاهم‌نامه به امضای طرفین رسید.

این تفاهم‌نامه اولین تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های تخصصی استان قم(مکتا) با کتابخانه‌های خارج از کشور است که تبادل اطلاعات میان طرفین، بهره‌مندی و پژوهش در مورد آثار فرهنگی و هنری و استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در آن است.

همچنین در حاشیه این نشست شیخ رائد الحیدری، مسئول امور فکری فرهنگی حرم مطهر امام حسین(ع) و هیئت همراه وی از کشور عراق از کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) بازدید کردند.

محمد عباسی یزدی، مدیر کتابخانه آستان مقدس بانوی کرامت در این بازدید با ارائه توضیحاتی در مورد تالار منابع کتابخانه که به‌صورت قفسه باز در اختیار محققین و مراجعین محترم است و تشریح فعالیت‌های گنجینه نشریات، گنجینه کتب چاپ سنگی سربی، گنجینه نفایس و گنجینه قرآن‌های چاپی این کتابخانه به بیان چگونگی ارائه خدمات از منابع ویژه (منابع خطی و قدیمی) پرداخت.

انتهای پیام
captcha