حرم بانوی کرامت؛ میزبان جشن‌های عید غدیر
کد خبر: 3986707
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

حرم بانوی کرامت؛ میزبان جشن‌های عید غدیر

بر اساس اعلام روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) مراسم و محافل جشن عید غدیر خم در فضای باز این آستان مقدس با سخنرانی کارشناسان مذهبی و ادعیه‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، بر اساس اعلام روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) مراسم و محافل جشن عید غدیر خم در فضای باز این آستان مقدس برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ مراسم جشن غدیر، چهارشنبه شب، ششم مردادماه همزمان با شب عید غدیر بعد از نماز مغرب‌وعشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری آغاز خواهد شد و سپس سیدرضا تحویلدار و حسن شالبافان به مداحی خواهند پرداخت که این مراسم به‌صورت زنده از شبکه استانی قم و بستر فضای مجازی آستان منعکس می‌شود.

صبح روز عید غدیر نیز مراسمی از ساعت ۶:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عصاری و قرائت دعای ندبه با نوای عباس حیدرزاده برگزار خواهد شد که به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه استانی نور و رادیو معارف به روی آنتن خواهد رفت.

از دیگر مراسم حرم حضرت معصومه(س) در روز عید غدیر مدیحه‌سرایی و قرائت خطبه غدیریه با نوای حجت‌الاسلام والمسلمین اویسی از ساعت ۱۱ با پخش از شبکه استانی قم، مداحی سیدمحسن بنی‌فاطمی بعد از نماز ظهروعصر و محفل انس با قرآن کریم همراه با برنامه‌های مختلف قرآنی و مدیحه‌سرایی در عصر عید، ساعت ۱۹ است.

مراسم شام عید غدیر نیز پنجشنبه شب، هفتم مردادماه بعد از نماز مغرب‌وعشا با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی و مداحی و قرائت دعای کمیل توسط محسن طاهری با پخش از شبکه استانی قم خواهد بود و بعد از این مراسم زیارت جامعه کبیره از سوی حجت‌الاسلام شهیدی قرائت خواهد شد.

همچنین مراسم حضوری شب و شام عید سعید غدیر همراه با پرده‌خوانی واقعه غدیر، اجرای سرود و تواشیح گروه‌های معراج و میثاق، مسابقه حضوری و اهدای متبرکات فاطمی است.

صبح روز جمعه، هشتم مردادماه نیز، ساعت ۶ دعای شریف ندبه با قرائت سیدعلی حسینی‌‎نژاد و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی برگزار می‌شود که به‌صورت زنده از شبکه دو سیما و شبکه استانی قم پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha