مداحان زنجانی سفیران سلامت شوند
کد خبر: 3986056
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

مداحان زنجانی سفیران سلامت شوند

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هرگونه تجمع میزان شیوع کرونا را افزایش می‌دهد، تأکید کرد: مداحان، سفیران سلامت برای تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شوند.

مداحان زنجانی سفیران سلامت مردم شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، 2 مردادماه در جلسه دیدار مداحان استان زنجان اظهار کرد: شیوع کرونا قشرهای مختلف از جمله مداحان را متضرر کرده و مشاهده مشکلات معیشتی این قشر ناراحت‌کننده است و متأسفانه مسئولان ذی‌ربط این چالش‌ها را منتقل نکردند تا برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی از افتتاح 2000 مسکن محرومان و 1535 مسکن مقاوم‌سازی شده روستایی به نیت 3535 شهید استان خبر داد و گفت: سریال شهید شهریاری در 30 قسمت با امکانات استان تصویربرداری و پخش شد و به زودی شاهد برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: ایام محرم حذف‌شدنی نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌ این ایام مورد توجه باشد تا آسیب کمتری متوجه استان بوده و ضعیت کرونایی بدتر نشود.

استاندار زنجان از مداحان استان خواست تا در ایام محرم گروه‌های اعلامی را برای واکسیناسیون دعوت کنند؛ چرا که در حال حاضر امکانات استان زنجان به حدی است که می‌توان در صورت اختصاص واکسن، روزانه ۳۰ هزار نفر را واکسینه کرد.

وی ادامه داد: میزان فوتی‌ها کرونا از پیک چهارم بهتر شده است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش ابتلا و مرگ و میر کمک کرد که باید مداحان به عنوان سفیران سلامت به افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا میزان مراعات از ۴۸ درصد به بالای ۹۰ درصد برسد.

حقیقی با اشاره به اینکه در کشور بیش از 2 درصد مبتلایان به کرونا فوت کردند، بیان کرد: این درحالی است که در استان زنجان 1.5 درصد مبتلایان جان باختند و زنجان از لحاظ میزان آزمایش سرپایی کرونا و غربالگری بیماران نیز از میانگین کشوری بالاتر است. حدود 20 تا 30 درصد افراد بالای 70 سال نیز هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکردند و باید این افراد به تزریق واکسن تشویق شوند.

وی با بیان اینکه زنجان توانست ورود به شرایط قرمز کرونایی را نسبت به کشور سه هفته عقب بیندازد، ادامه داد: این موضوع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محقق شده اما از روز چهارشنبه زنجان در وضعیت قرمز قرار گرفت. تزریق واکسن هم به معنی جلوگیری از ابتلا نیست بلکه به معنی کاهش مرگ و میر است.

استاندار زنجان تأکید کرد: مراسم محرم نیز باید طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همانند سال گذشته رعایت شود. در برگزاری مراسم باید چشم و هم‌چشمی را کنار گذاشت؛ چراکه تجمعات میزان ابتلا را افزایش می‌دهد.

خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت، ابراز کرد: در دو سال گذشته مراسم عزاداری ماه محرم با شرایط بیماری کرونایی برگزار شد و بسیاری از مردم لحظات سختی را پشت سرگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه عزم جدی برای حفظ سلامت مردم وجود دارد، افزود: علی‌رغم فعالیت‌های انجام شده، در حال حاضر چهار شهرستان زنجان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. مداحان نقش موثر و بی‌بدیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم سال گذشته داشتند که امسال هم ضروری است این پروتکل‌ها به نحو مطلوبی اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha