ضرورت تبلیغ و تبیین غدیر توسط طلاب و روحانیون
کد خبر: 3986050
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

ضرورت تبلیغ و تبیین غدیر توسط طلاب و روحانیون

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: تبلیغ و تبیین غدیر و بازخوانی درست و به جای این واقعه مبارک توسط طلاب و روحانیون بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر حقیقی، مدیر این نهاد، صبح امروز، دوم مردادماه، اظهار کرد: عید غدیر خم، عید معرفی حقانیت حضرت علی(ع) است و پیامبر اکرم(ص) ایشان را به عنوان جانشین و امام بعد از خود معرفی کردند.

وی افزود: واقعه غدیر برای اسلام بسیار سرنوشت‌ساز بوده به گونه‌ای که خداوند از طریق وحی، آیه‌ای را نازل کرده و می‌فرماید: «اگر این عمل را انجام ندهی، رسالت خود را انجام نداده‌ای». این پیام نشان‌دهنده اهمیت رویداد غدیر نزد خداوند است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: اسلام دین کامل و جامعی است که می‌تواند انسان‌ها را به هدف و مقصود آفرینش خود برساند و حضرت محمد(ص) با معرفی امام علی(ع) دین اسلام را کامل کردند. ویژگی‌هایی چون صداقت، عدالت، امانت‌داری و... در حضرت علی(ع) موجب شده که رسول گرامی اسلام(ص) چنین مسئولیت خطیری را به ایشان بسپارند.

حقیقی اضافه کرد: حضرت علی(ع) نمونه یک انسان کامل و پاک برای بشریت بوده و باید هر سال تبلیغی در شأن عید غدیر توسط روحانیون و طلاب صورت گیرد. تبیین غدیر بسیار مهم و ضروری است و بازخوانی و دوباره گویی این واقعه مبارک باید درست و به جا توسط روحانیون و طلاب تعریف شود.

انتهای پیام
captcha