دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برای سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد
کد خبر: 3985720
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب:

دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برای سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب رییس این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال تحصیلی جدید در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی در خصوص شرایط پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امسال ۴۴۲ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۹۰ نفر در مقطع ارشد جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل تحصیل در این دانشگاه رایگان است، افزود: امسال با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشکده‌های آمل، تهران، اصفهان، شیراز، قم ، کرمانشاه و مشهد علاوه بر مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند و دانشکده‌های بجنورد، بندرعباس، زابل، زاهدان، میبد، ملایر، خوی، مراغه، خمین، سبزوار و شاهرود نیز پذیرای علاقه‌مندان در مقطع تحصیلی کارشناسی می‌باشند.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همچنین در خصوص نحوه پذیرش دانشجو نیز، گفت: در مقطع ارشد کلیه پذیرش‌ها از طریق کنکور سراسری می‌باشد و در کارشناسی نیز دانشکده‌های علوم قرآنی قم، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز از طریق آزمون سراسری و مابقی دانشکده‌ها از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند.

نقیب در ادامه در خصوص رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه یادآور شد: رشته‌های این دانشگاه در حال حاضر در مقطع ارشد، رشته علوم قرآنی در ۳ گرایش اعجاز، مستشرقان، ادبی و در مقطع کارشناسی، رشته علوم قرآن و حدیث می‌باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلاتی که برای کلیه دانشجویان بر اساس ضوابط وزارت علوم همچون ارائه وام های شهریه، ضروری، ازدواج، ودیعه مسکن و تحصیلی در نظر گرفته شده است، تسهیلات ویژه ای نیز برای حافظان، قاریان و ممتازان قرآنی در نظر داریم.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه و شرایط پذیرش در این مجموعه قرآنی، می توانند از طریق آدرس اینترنتی WWW.QURAN.AC.IR و یا شماره تماس ۰۲۵- ۳۷۶۰۴۰۷۰ و صفحه مجازی دانشگاه در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/quran_ac_ir و پیام رسان سروش https://sapp.ir/quran.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha