پنجمین جشنواره شعر اشراق اعلام فراخوان شد
کد خبر: 3984205
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

پنجمین جشنواره شعر اشراق اعلام فراخوان شد

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه(اشراق) با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره گفت: این دوره در بخش‌های مختلف مانند شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و غیره در سال جاری به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی شفیعی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه اندیشه دینی و شعر از دیرباز با هم پیوند و همراهی داشته‌اند، تصریح کرد: بسیاری از شاعران برجسته تاریخ شعر فارسی از عالمان دین و محصلان علوم حوزوی بوده‌اند و بسیاری از بزرگان حوزه و مراجع تقلید در دوره‌های مختلف تاریخ تا به امروز اهل شعر و دارای ذوق شعری بوده‌اند.

وی افزود: جالب آن‌که نه فقط عرفای ما که ذوق عرفانی داشته‌اند بلکه فقها و فلاسفه‌ ما نیز عموما با شعر همدم و همنشین بوده‌اند و از بسیاری از آن‌ها اشعاری به جا مانده است.
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه ادامه داد: امروز نیز شعر در حوزه‌های علمیه و در میان حوزویان هنری پویا و جریانی زنده و تپنده است و علی الخصوص از انقلاب اسلامی تا به امروز شعر روز به روز در حوزه‌ها بالنده‌تر شده و کارنامه قابل توجهی از خود ارائه کرده است.

وی بیان داشت: جشنواره شعر اشراق که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و با زحمات چند نسل از شاعران خوب حوزوی امروز به پنجمین دوره خود رسیده است در واقع نمایی از شعر شاعران حوزوی در دهه اخیر است.

شفیعی ادامه داد: البته جشنواره اشراق تلاش کرده است به این مقدار اکتفا نکند و خود عاملی برای بالنده‌تر شدن و عمومی‌تر شدن جریان شعر در حوزه نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره شعر اشراق ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۰ و همان‌طور که در فراخوان جشنواره آمده در بخش‌های مختلفی از جمله شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و… برگزار خواهد شد.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه بیان کرد: در این دوره بخش کتاب و بخش نوحه و سرود به عنوان دو بخش جدید نسبت‌ به دوره‌های قبل به فراخوان اضافه شده و امید داریم بر غنای کمی و کیفی جشنواره بیفزاید.

وی گفت: علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره تلاش کرده‌ایم‌ با برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی، شب شعرها و اردوهای آموزشی در پویایی شعر حوزه نقش موثری ایفا کنیم.

شفیعی تصریح کرد: در این دوره با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا برای برنامه ها و محافل ایجاد کرده است، تلاش کرده‌ایم با تولیدات رسانه‌ای جشنواره و تعامل بیش از پیش با رسانه ها، محدودیت‌های ایجاد شده را تبدیل به فرصت کنیم و لذا در این دوره نگاه ویژه‌ای به رسانه و تولیدات رسانه‌ای داریم.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی https://shear.eshragh.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha