ماه ذی‌الحجه، ماه امامت و ولایت است
کد خبر: 3983533
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

ماه ذی‌الحجه، ماه امامت و ولایت است

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه باید همه ما وظیفه خود را در رابطه با تبلیغ و گرامیداشت عید غدیر انجام دهیم، گفت: هیچ ماهی مانند ذی‌الحجه مناسبت‌های فراوان در رابطه با اهل بیت(ع) ندارد و امام صادق(ع) سه بار قسم جلاله خوردند و فرمودند: «خداوند در عالم روزی را بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است.»

ماه ذی‌الحجه، ماه امامت و ولایت استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، 20 تیرماه در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آغاز ذی‌الحجه، این ماه را ماه امامت و ولایت دانست و اظهار کرد: از اول ذی‌الحجه تا عید قربان دهه مهمی است و پیامبر(ص) فرمودند که در هیچ ایامی عبادت نزد خدا محبوب‌تر از این دهه نیست.

وی با بیان اینکه هیچ ماهی مانند ذی‌الحجه مناسبت‌های فراوان در رابطه با اهل بیت(ع) نداریم، گفت: اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) با حضرت زهرا(س)، هفتم ماه سالروز شهادت امام باقر(ع)، نهم ماه سالروز شهادت حضرت مسلم و روز بزرگ عرفه است و بهترین وقت برای دعا است و سدالابواب، دهم روز عید قربان و اعلان سوره برائت توسط امیرالمؤمنین(ع) بعد از فتح مکه است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از عید قربان نزول آیه فدک، ولادت امام هادی(ع) و عید بزرگ غدیر از جمله مناسبت‌های این ماه است که باید هر کدام از ما برای این عید بزرگ کاری انجام دهیم و پیامبر(ص) در روز عید غدیر فرمودند که واجب است این پیام غدیر را حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تمام اعمالی که ما در عید نوروز انجام می‌دهیم مانند دید و بازدید، پوشیدن لباس نو و تمیز، صله رحم، اطعام دادن و… در روایات برای عید غدیر بیان شده است، افزود: امام هشتم(ع) فرمودند در غدیر دل هر مرد و زن مؤمن را شاد کنید، بنابراین باید یک جشن جهانی صورت بگیرد.

فرحزاد تصریح کرد: امام صادق(ع) سه بار قسم جلاله خوردند و فرمودند: «خداوند در عالم روزی را بالاتر از غدیر خم خلق نکرده است»؛ زیرا زحمات تمام انبیاء در این روز به ثمر نشست و دین کامل شد و خداوند به پیامبر می‌فرماید: اگر ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) را انجام ندهی رسالتت را انجام نداده‌ای.

وی با بیان اینکه خداوند دو برابر شب قدر و ماه مبارک رمضان در عید غدیر افراد را می‌آمرزد، گفت: برای اطعام هیچ روزی ثواب بالاتری از روز عید غدیر ندارد و کسی که عید غدیر به یک مؤمن اطعام دهد مانند این است که تمام انبیاء، امامان و صدیقان عالم را مهمان کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما برای تبلیغ غدیر کم گذاشتیم، گفت: همه ما باید از خودمان مطالبه کنیم که برای غدیر چه کار کرده‌ایم و باید همه ما وظیفه خود را در رابطه با تبلیغ و گرامیداشت عید غدیر انجام دهیم.

وی با اشاره به دیگر مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه که در رابطه با امامت و ولایت است، گفت: نزول آیه معارج در رابطه با دشمنان حضرت علی(ع)، ولادت امام هفتم(ع)، نزول آیه تطهیر، نزول آیه مباهله، نزول سوره هل اتی و نزول آیه ولایت که امیرالمؤمنین(ع) در رکوع انگشتر به فقیر دادند همگی در این ماه اتفاق افتاده است و این ماه را به ولایت و امامت گره زده است.

فرحزاد در ادامه با اشاره به روایتی از امام جواد(ع)، گفت: تکیه بر خداوند بهای هر چیز گرانقیمت و نردبانی برای رسیدن به هر بلندی و آرزویی است و کسی که با خدا خود را بی‌نیاز کند مردم محتاج او می‌شوند و او محتاج مردم نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha