ثبت 1300 گزارش حل مسأله محلات در مهر واره «محله همدل» در خوزستان
کد خبر: 3983275
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

ثبت 1300 گزارش حل مسأله محلات در مهر واره «محله همدل» در خوزستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از ثبت 1300 گزارش حل مسأله محلات در مهر واره «محله همدل» در خوزستان خبر داد و گفت: از این تعداد 18 گزارش حل مسأله در مرحله استانی تأیید شدند و پس از بررسی هیئت داوران و اعلام آرای مردمی، 4 اثر راهیافته به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

ثبت 1300 طرح در مهر واره محله همدل در خوزستانحجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره مهرواره «محله همدل» گفت: این مهرواره پیش از ماه مبارک رمضان آغاز شد. هدف این مهرواره این بود که مجموعه‌های مردمی که در مناطق خود فعال هستند شناسایی شوند و برای اینکه کارهای آنها دیده شود دور هم جمع شوند و مسئولان استان و شهرستان با خدمات آنها آشنا شوند.

وی ادامه داد:‌ برای این کار سامانه‌ای تعریف و فراخوان آن اعلام شد که حدود 2 هزار و 500 مساله از مشکلات محلات استان ارسال شدند. این مشکلات در زمینه‌های مختلف اجتماعی، خدمات‌رسانی، فرهنگی و اقتصادی هستند. کنش‌گران فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و خیرین برای رفع این مشکلات اقدام کردند.

فردآقایی ادامه داد: در این فراخوان اعلام شد کنش‎گران فرهنگی بعد از ثبت مسأله در محله، گزارش حل مسأله را ارسال کنند. در این مرحله 1300 گزارش حل مسأله ارسال شد، یعنی بیش از 50 درصد افرادی که مسأله محله خود را اعلام کرده بودند در این مرحله شرکت کردند و با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی مشکل محله خود را برطرف کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: در شهرستان‌ها، هیئت‌های داوری با حضور ائمه جمعه، فرمانده‌هان سپاه و مسئولان استانی تشکیل شد و این طرح‌ها شهرستان به شهرستان احصا  و بررسی شدند و در نهایت 40 اثر به استان رسید.

 وی افزود: در مرحله استانی هیئت داوری متشکل از نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، حوزه علمیه، بنیاد خاتم الاوصیا و اوقاف تشکیل شد، آثار مورد داوری قرار گرفت و 18 حل مسأله پذیرفته شدند و در نهایت در جلسه داوری که چهارشنبه 16 تیر برگزار شد، 4 اثر از سوی داوران برای ارسال به مرحله کشوری تأیید شدند.

فردآقایی اظهار کرد: آثار علاوه بر بررسی هیئت داوران به داوری عموم نیز گذاشته شده‌اند و ظرف یک یا دو روز آینده آرای مردمی نیز اعلام خواهد شد و آثار برتر مشخص خواهند شد. آثار برتر در مرحله کشوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha