مواسات و همدلی؛ بیشترین موضوع در «مهرواره محله همدل» لرستان
کد خبر: 3982551
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
معاون تبلیغات لرستان مطرح کرد:

مواسات و همدلی؛ بیشترین موضوع در «مهرواره محله همدل» لرستان

معاون تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به ثبت ۸۰۰ مسئله در «مهرواره محله همدل» لرستان، گفت: بیشترین مسائل ثبت شده در حوزه معیشتی، تهیه جهیزیه، اختلافات قبیله‌ای، مواسات و همدلی هستند.

مواسات و همدلی؛ بیشترین مسائل ثبت شده در «مهرواره محله همدل» لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، در مرحله استانی «مهرواره محله همدل» لرستان که امروز، ۱۶ تیرماه در خرم‎آباد برگزار شد، اظهارکرد: این طرح با هدف بیان و حل مشکلات مردم توسط مردم و در راستای اظهار ارادت به منویات مقام معظم رهبری برگزار شد.

وی در رابطه با بیشترین مسئله ثبت شده در این طرح در استان لرستان، گفت: بیشترین مسائل ثبت شده در حوزه معیشتی، تهیه جهیزیه، اختلافات قبیله‌ای، مواسات و همدلی هستند و پس از پایان مهلت بررسی مسائل، مسائلی که حل شده است نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

غلامی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در نیمه دوم فروردین‌ماه و در ماه مبارک رمضان اعلام شد، ادامه داد: تمام شهرستان‌های استان در این طرح شرکت کردند و در مجموع ۸۰۰ اثر یا مسئله در سامانه «مهرواره محله همدل» در لرستان ثبت شد که در کمیته‌های شهرستانی پس از راستی‌آزمایی مسائل، داوری در مرحله شهرستانی و رای مردمی 11 اثر تایید شده به کمیته استانی ارسال شد.

غلامی با اشاره به اینکه انتخاب برترین طرح استانی در دو بخش داوری و رأی مردمی صورت می‌گیرد، افزود: در مرحله استانی ۵۰ امتیاز توسط داوران و ۵۰ درصد دیگر با رأی مردمی مشخص می‌شود که نهایتاً از بین ۱۱ اثر راه یافته به مرحله استانی، اثر برتر جهت داوری به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند کمااینکه در مرحله کشوری نیز ملاک انتخاب ۳۰ امتیاز رأی داوری و ۷۰ امتیاز رأی مردمی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه به سه اثر منتخب در مرحله کشوری این طرح هر کدام ۲۰۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد، ادامه داد: در برگزاری‌ «مهرواره محله همدل» لرستان، هیئت مذهبی، کانون مداحان، فعالان فرهنگی و کسانی که دغدغه حل مشکلات جامعه اسلامی هستند مشارکت داشتند.

انتهای پیام
captcha