تعظیم شعائر دینی یکی از اولویت‌های دینی است
کد خبر: 3982318
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی آریا:

تعظیم شعائر دینی یکی از اولویت‌های دینی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه محبت اهل‌ بیت(ع) انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند، گفت: قلبی که اهل‌ بیت(ع) را در خود جای داده باشد به غیر از ایشان را به خود راه نمی‌دهد و یکی از اولویت‌های دینی تعظیم شعائر دینی است و بدون شعائر دینی چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

یکی از اولویت‌های دینی تعظیم شعائر دینی استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی آریا، کارشناس مذهبی، 14 تیرماه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به فرارسیدن شب دحوالارض، اظهار کرد: برخی از شب‌ها و روزها با عنایت خداوند متعال یک ارزش ویژه پیدا کرده است که دحوالارض یک شبانه روز مهم برای استغفار و آمرزش است.

وی با اشاره به اینکه در روایات مختلف بر روزه‌داری در روز دحوالارض تأکید شده است، ادامه داد: از جمله اعمالی که در این روز مورد تأکید قرار گرفته غسل و استغفار از گناهان نزد درگاه الهی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه بنده بودن و عبادت آداب خاصی دارد، بیان کرد: خداوند متعال با استفاده از روایات آداب بندگی را به ما آموزش دادند، روایتی از امام علی(ع) داریم که تفکر در نعمت‌ها و نشانه‌های الهی را به‌عنوان یکی از آداب مورد تأکید قرار داده‌اند؛ اطراف ما را نعمت‌های الهی فرا گرفته است اما ما باید نسبت به این نعمت‌ها تفکر کنیم.

وی تفکر در نعمت‌های الهی را موجب شکرگزاری دانست و تصریح کرد: هر چند سختی‌ها وجود دارد و همه با مشکلات درگیر هستیم، اما نباید نسبت به نعمت‌های موجود بی‌توجه باشیم، فتنه‌ها و آزمایش‌ها برای همه است، اما مهم سربلند بیرون آمدن از این آزمون‌هاست؛ امام حسین(ع) با مصیبت‌های مختلف روبرو شدند، اما در نهایت شکرگزار خداوند بودند.

سعیدی آریا با تأکید بر اینکه ما باید نسبت به منشأ خوراک و تغذیه خود حساس باشیم، مطرح کرد: منشأ حلال و حرام را باید تشخیص داد و بعد از تشخیص از حرام دوری کرد.

وی یادآور شد: اگر نسبت به مردم تندی کردیم باید منتظر باشیم تا کسی با ما تندی کند؛ فرزندی که با پدر و مادر خود رفتار تندی داشته باشد در دنیا و آخرت عاقبت خوبی نخواهد داشت، چراکه این دو واسطه فیض الهی هستند و ما تا آخر عمر باید پایبند به آن‌ها باشیم.

سعیدی آریا با اشاره به اینکه محبت اهل‌ بیت(ع) انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند، بیان کرد: قلبی که اهل‌ بیت(ع) را در خود جای داده باشد به غیر از ایشان را به خود راه نخواهد داد.

وی یکی از اولویت‌های دینی را تعظیم شعائر دین دانست و گفت: بدون شعائر دینی چیزی از دین باقی نمی‌ماند؛ اگر برای عید غدیر همانند عاشورا و محرم برنامه داشتیم امروز برخی منکر عید غدیر نمی‌شدند، در مورد عید غدیر روایات مختلفی مطرح شده و یکی از اعمال تأکید شده برای این روز اطعام است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اگر در مسیر اهل‌ بیت(ع) گام برداریم به شیوه مطلوب از عمر خود بهره‌ برده‌ایم، بیان کرد: در روایات داریم که در قلوب مؤمنین حب و محبتی است که هیچ‌گاه سرد نمی‌شود و این حب، همان ارتباط قلبی ما با امام حسین(ع) است که هرگاه نام ایشان را می‌شنویم ناخودآگاه حالمان متحول می‌شود.

انتهای پیام
captcha