مرکز خدمات حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز طلاب فعالیت کند
کد خبر: 3979591
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز طلاب فعالیت کند

آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای انجام برنامه‌های مناسب و مطلوب نیاز است جامعه هدف خود را به‌خوبی بشناسد و متناسب با نیازهای آنان برنامه‌ریزی کند.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه متناسب با نیاز طلاب فعالیت کندبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، دوم تیرماه در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با قدردانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، اظهار کرد: خدمت به سربازان حضرت ولی‌عصر(عج)، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی به‌شمار می‌آید و نیاز است در برنامه‌ریزی‌های خود بسیار با دقت و هوشیار باشید.

وی ادامه داد: برای انجام برنامه‌های مناسب و مطلوب نیاز است جامعه هدف خود را به‌خوبی بشناسید و متناسب با نیازهای آنان برنامه‌ریزی کنید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: برگزاری جلساتی با عموم طلاب و افرادی که سابقه خدمت‌رسانی دارند و این مسیر را پیموده‌اند و استفاده از نظرها و پیشنهادهای آنان می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های شما مؤثر باشد.

نوری همدانی همچنین تأکید کرد: خدمت به طلاب و روحانیون بسیار مهم است؛ لذا شما باید در مدیریت خود بسیار دقت کنید تا کسی از حقش محروم نشود و به کسی هم به ناحق مساعدت نشود.

اجرای طرح هدفمندی خدمات به طلاب حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌جمال میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش‌های مسکن، صندوق قرض‌الحسنه، سلامت و بیمه ارائه کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های جدید صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حذف ضامن برای پرداخت وام است؛ چراکه اعتقاد داریم اگر به وام‌گیرنده احترام بگذاریم و از او ضامن نخواهیم، وام‌گیرنده نیز تعهد بیشتری برای بازپرداخت وام خواهد داشت.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اجرای طرح هدفمندی خدمات را یکی از مهم‌ترین رویکردهای مرکز خدمات دانست و بیان کرد: در این طرح مقرر شده است که طلاب حوزه علمیه تا ۱۸ سال حمایت شوند و پس از آن اگر طلبه‌ای در مسیر استادی یا اجتهاد قرار گرفت و یا اینکه به روستا و یا شهری برای تبلیغ اعزام شد مورد حمایت قرار گیرد.

وی یادآور شد: دیدار با علما و بزرگان حوزه از برنامه‌های مرکز خدمات است تا از نظرات‌شان برای ارتقای برنامه‌های مرکز خدمات استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha