اموال محکوم پروژه رضوان برای تقسیم میان مالباختگان شناسایی شده است
کد خبر: 3979456
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
دادستان عمومی و انقلاب قم:

اموال محکوم پروژه رضوان برای تقسیم میان مالباختگان شناسایی شده است

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: در پرونده رضوان حکم قطعی صادر و برای اجرای احکام فرستاده‌شده است و از آنجایی‌که اموال محکوم متفاوت بوده در بخش خاصی در حال رسیدگی است و اموال اولویت‌بندی و در مرحله اول پروژه ساختمانی شناسایی شد و مزایده در زمینه فروش آن انجام‌گرفته و به نخستین خریدار فروخته می‌شود و اموال میان مالباختگان تقسیم خواهد شد که باید حسابرسی صورت بگیرد که قیمت روز برای هر مالباخته چقدر است اما کارها با سرعت در حال انجام است.

اموال محکوم پروژه رضوان برای تقسیم میان مالباختگان شناسایی شده استبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم ظهر سه‌شنبه یکم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، در خصوص نحوه برخورد با جرائم خشن افزود: سیاست دستگاه قضایی برخورد قاطع و قانونی با افرادی است که مرتکب جرائم خشن و مخل نظم می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ کلیه احکامی که علیه مرتکبین جرائم خشن به مرحله اجرای احکام رسیده بود، اجرا شد، افزود: تخفیف مجازات مربوط به افرادی است که مرتکب جرائم خشن نشده‌اند.

دادستان قم بیان کرد: جلوگیری از انجام کلاهبرداری اینترنتی و کارت به کارتی که سابقه بسیار طولانی دارد، نیازمند آگاهی بخشی در جامعه است و برخورد با مرتکبین این جرایم نیز قاطع است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی همراهی با افرادی است که دغدغه مسائل اجتماعی را دارند، افزود: در جرائم مربوط به عموم از جمله حمایت از تولید، رفع موانع تولید، تنظیم بازار و مسائل مربوط به کرونا، کنترل قیمت و غیره ورود دادستانی به‌صورت مستمر است اما در موضوعاتی که عمومی نیست در صورت اطلاع‌رسانی ورود پیدا می‌کنیم.

غریب بیان کرد: در زمینه حلبی‌آباد قم ورود جدی داشتیم و توافق با ساکنین برای خروج از محل انجام تا محل تخریب شود.

وی گفت: در پرونده رضوان حکم قطعی صادر و برای اجرای احکام فرستاده‌شده است و از آنجایی‌که اموال محکوم متفاوت بوده در بخش خاصی در حال رسیدگی است و اموال اولویت‌بندی و در مرحله اول پروژه ساختمانی شناسایی شد و مزایده در زمینه فروش آن انجام‌گرفته و به نخستین خریدار فروخته می‌شود و اموال میان مالباختگان تقسیم خواهد شد که باید حسابرسی صورت بگیرد که قیمت روز برای هر مالباخته چقدر است اما کارها با سرعت در حال انجام است.

دادستان قم عنوان کرد: در زمینه اموال محکوم پروژه رضوان در دبی، محکوم از زندان آورده شد اما هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای اموال خود در دبی نداشت.

وی گفت: ذات وقوع جرائم مانند پرونده رضوان به‌گونه‌ای است که زمانی که نقل‌وانتقال با سند عادی انجام می‌شود نمی‌توان تشخیص داد که این ۱۲۰ واحد ساخته‌شده به چندین نفر فروخته‌شده است در حالی که اگر نقل‌وانتقال با سند رسمی انجام می‌شد قابل ردیابی و رسیدگی بود.

غریب ابراز کرد: در پروژه گوهر ناز به صورت مخفیانه اقدامات انجام می‌شد و امکان شناسایی قبلی وجود نداشت، زمانی که اداره اطلاعات گزارش داد مبنی بر اینکه فردی جهت جذب سرمایه میان مردم پول دریافت می‌کند و اقدام اقتصادی انجام نمی‌دهد به‌سرعت برخورد لازم انجام گرفت‌.

رسیدگی به مسائل کودکان کار مورد توجه دادگستری قرار گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان قم نیز در ادامه با بیان اینکه توجه به فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه جدی قرار دارد، افزود: نمایشگاهی در دادگستری قرار داده شده که مباحث آموزشی آن شامل مواد مخدر، جرائم سایبری و سلاح سرد و غیره می‌باشد و بخشی از آن نمایشگاه نیز مربوط به شهداست.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در معاونت فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و شهدای دادگستری شناسایی شده‌اند و به منزل خانواده آن ها مراجعه می‌شود.

اموال محکوم پروژه رضوان برای تقسیم میان مالباختگان شناسایی شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان قم گفت: در معاونت پیشگیری دادگستری ابتدای هر سال کدهایی مشخص می‌شود که باید تا پایان سال انجام شود که امسال ۳۸ مورد بوده و موضوع کودکان کار با ۶۲ اتحادیه صنفی استان، کمیته مربوط به اتباع خارجی و کمیته اشتغال استان بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه ۱۳۸ پرونده طلاق و صدها پرونده غیر محسوس نیز برای خانواده‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha