امامزاگان عظیم‌الشأن قم نعمت‌های الهی هستند
کد خبر: 3979319
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امامزاگان عظیم‌الشأن قم نعمت‌های الهی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین تلخابی با تأکید بر قدر دانستن وجود بقاع متبرکه فراوان در قم، گفت: بقاع متبرکه امامزاگان عظیم‌الشأن در قم، نعمت‌های الهی هستند که نباید از آن‌ها غافل باشیم.

امامزاگان عظیم‌الشأن قم نعمت‌های الهی هستندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز، اول تیرماه در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده احمد بن قاسم(ع)، اظهار کرد: امامزادگان عظیم‌الشأن متعددی در قم مدفون هستند که شاید به‌خاطر وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) مورد غفلت قرار گرفته باشند.

وی افزود: تأسیس و رونق حوزه علمیه قم به‌خاطر وجود نورانی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) و سایر امامزادگان بوده است، توسل به اهل بیت(ع) و فرزندان آن‌ها، سیره علما و صلحای ما در طول تاریخ بوده و نکته ارزشمندی در آن نهفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به علاقه و محبت فراوان حضرت معصومه(س) به حضرت زهرا(س)، یادآور شد: این مهم در زیارتنامه ایشان هم مشهود است.

وی ادامه داد: گاهی نعمت‌های فراوانی در کنار ما هستند ولی از آنها غافل می‌مانیم، رحمت و نعمت الهی شامل حال مردم قم شده و نباید از آن‌ها غفلت کنیم، مثلا وقتی می‌خواهیم به سفر مشهد مقدس برویم، ابتدا باید به حرم حضرت معصومه(س) برویم و از ایشان طلب اجازه کنیم و نیز ببینیم که حق زیارت ایشان را به‌جا آورده‌ایم یا نه، این امر در مورد دیگر بقاع متبرکه هم صدق می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بقاع متبرکه امامزاگان عظیم‌الشأن در قم، نعمت‌های الهی هستند که نباید از آن‌ها غافل باشیم.

تلخابی با تأکید بر قدر دانستن وجود بقاع متبرکه فراوان در قم، بیان کرد: از آیت‌الله اراکی پرسیدند هنگام زیارت حضرت معصومه(س) چه دعایی کنیم و ایشان فرمود شأن حضرت بالاتر از این است که حاجت‌های مادی‌مان را بخواهیم، می‌توانیم برویم سر مقبره میرزای قمی و از او این‌گونه حاجات را بخواهیم.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه حضرت احمد بن قاسم(ع) از جمله امامزادگان مشهور و عظیم‌الشأن هستند که در قم به خاک سپرده شده‌اند، گفت: باید در مورد ایشان و دیگر فرزندان و نوادگان امامان معصوم(ع) بیشتر مطالعه کنیم و از اقدامات و خدمات آن‌ها آگاه شویم و به این ترتیب در تکریم آن‌ها بیشتر بکوشیم.

انتهای پیام
captcha