جشن «زیر سایه بیرق رضوی» در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 3978875
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

جشن «زیر سایه بیرق رضوی» در بیجار برگزار می‌شود

شب شعر و جشن «زیر سایه بیرق رضوی» به همت حوزه هنری شهرستان بیجار و به مناسبت دهه کرامت دوشنبه، ۳۱ خردادماه در سینما آزادی بیجار برگزار می‌شود.

سیدعبدالرضا خضری، رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و قدردانی از حضور با شکوه مردم شهرستان بیجار در انتخابات اظهار کرد: یک بار دیگر با حضور به موقع در صحنه حراست از آرمان های انقلاب اسلامی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب حماسه ای دیگر را خلق کردند و با حضور خود تلاش دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را در ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم و نظام را خنثی و آینده‌ای سرشار از امید و بهروزی را برای کشور عزیزمان ایران رقم زدند.

وی افزود: همزمان با دهه کرامت با هماهنگی‌های به عمل آمده به مناسبت حضور بیرق رضوی در استان کردستان جشن کرامت «زیرسایه بیرق رضوی» با حضور خادمان حرم رضوی، شعرا و هنرمندان شهرستان فردا، 31 خردادماه جاری در محل پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: در این مراسم که حجت‌السلام والمسلمین مهدی رحمانی ساعد، از روحانیون و خادمان اعزامی آستان قدس رضوی به عنوان سخنران و مهمان ویژه جضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: شاعران محمد رحیمی رضوان، با گویش گروسی، خلیل مختاری نیا، با گویش ترکی و آلاله مهدی‌زاده، دلنوشته‌ای فارسی را دروصف حضرت رضا(ع) قرائت کرده و حاج جواد شاکری از مداحان برجسته کشوری و خادم آستان قدس رضوی مداحی می‌کند.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار گفت: در این مراسم همچنین به صورت نمادین جشن تکلیف ویژه دختران برگزار و سپس با حضور مهمانان و بیرق مبارک آستان قدس رضوی با حضور در مزار شهدای بیجار آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهداانجام می‌شود.

وی با دعوت از علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم یادآور شد: تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این مراسم به صورت کامل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha