اصلی‌ترین مبانی فنون تدریس در دوره دانشجومعلم آموزش داده شد
کد خبر: 3975936
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

اصلی‌ترین مبانی فنون تدریس در دوره دانشجومعلم آموزش داده شد

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور درباره محتوای آن اظهار کرد: محتوای دوره شامل سرفصل‌های فنون تدریس، علوم قرآنی، سبک زندگی و فصیح‌خوانی بود که فنون تدریس بسیار کاربردی بود.

به گزارش ایکنا، فاطمه کلوت، دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، متولد 1378 و دانشجوی ترم ششم رشته آموزشی الهیات در دانشگاه فرهنگیان استان البرز است. وی از طریق کانال دانشگاه با طرح دانشجومعلم آشنا شده بود.

کلوت فعالیت قرآنی خود را از پایه پنجم ابتدایی آغاز کرد و به دلیل علاقه‌ به قرآن در دوره‌های مقدماتی روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم شرکت کرد و اندک اندک فنون تخصصی قرائت را نزد اساتید فراگرفت. او از هنگامی که دانش‌آموز مقطع راهنمایی بود در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی شرکت‌ می‌کرد و گاه در سطح مدرسه و استان نیز حائز رتبه شده و به مرحله کشوری مسابقات راه یافته اما در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه نشده است.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان درباره محتوای این دوره اظهار کرد: محتوای دوره شامل سرفصل‌های فنون تدریس، علوم قرآنی، سبک زندگی و فصیح‌خوانی بود که از بهمن‌ 99 آغاز شد. دوره فصیح‌خوانی برای دانشجویانی که به روخوانی و روان‌خوانی مسلط نبودند کارایی داشت و به دانش سایر افراد افزود. فنون تدریس را استاد تک‌فلاح آموزش دادند و نکات بسیار کاربردی و اصلی‌ترین مبانی آن را ارائه کردند. همچنین سبک زندگی را استاد سرلک تدریس کردند که بسیار مفید بود.

وی درباره سطح‌بندی دانشجویان کلاس بیان کرد: تقریباً همه دانشجویان در یک سطح بودند. البته دقیق نمی‌دانم همه تعیین سطح شدند یا خیر اما بر روی روخوانی و روان‌خوانی مسلط بودند. امسال به دلیل شیوع کرونا این دوره به صورت مجازی برگزار شد. ادوار گذشته حضوری بود، اما برگزاری مجازی نیز تجربه‌های خاص خود را داشت. علاوه بر این برپایی این دوره با برنامه‌ریزی دقیقی همراه بود و دانشجویان تمامی استان‌ها نیز حضور داشتند.

کلوت بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم که سازمان قرآنی دوره‌های بیشتری را با استفاده از ابزار تشویق‌ و همراه با برنامه‌ریزی دقیق برگزار کند. سرفصل‌های دوره و اساتید آن باعث ایجاد انگیزه برای حضور در دوره می‌شد و به سبب محتوای جذابش، سایر دوستانم را برای شرکت در آن تشویق می‌کنم. همچنین سواد قرآنی دانشجویان مطلوب نیست و حتی گاه نمی‌توانند روخوانی ساده را انجام دهند و حضور در این کلاس‌ها سواد قرآنی آنها را افزایش می‌دهد.

کلوت درباره برنامه ‌آینده‌اش برای تدریس گفت: هنگامی که مشغول تحصیل در مقطع راهنمایی بودم در مؤسسه‌ای آموزش عمومی قرآن را آغاز کردم و با اخذ گواهی دانشجومعلم قرآنی، مدیر مؤسسه به من پیشنهاد تدریس داده است.

انتهای پیام
captcha