قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را در سال 99 کسب کرد
کد خبر: 3972231
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان صمت قم:

قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را در سال 99 کسب کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را بعد از استان‌های مرکزی و یزد به‌دست آورده‌ است.

قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را در سال 99 کسب کردبه گزارش ایکنا از قم، محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، 28 اردیبهشت‌ماه در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم با بیان اینکه ۱۳ واحد تملیکی قم در سال‌ جاری به چرخه تولید باز می‌گردد، اظهار کرد: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را بعد از استان‌های مرکزی و یزد به‌دست آورده‌ است.

وی ادامه داد: طی سال‌ جاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان به واحدهای صنعتی و تولیدی قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری تسهیلات مالی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: تسهیلات هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط هشت بانک عامل تزریق می‌شود، در بخش صنعتی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در بخش گردشگری ۲۲۰ میلیارد تومان و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

سیجانی تصریح کرد: این تسهیلات در دو قالب سرمایه در گردش برای واحدهای فعال و سرمایه ثابت برای طرح‎‌های توسعه و اتمام طرح‌های نیمه تمام در سه بخش اقتصادی استان تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی و تولیدی قم پرداخت شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از هدف‌گذاری اولیه استان بوده‌ است.

سیجانی بیان کرد: همچنین در طرح پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای موجود تصمیم بر پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان به ۲۲ واحد صنعتی، ۱۳ میلیارد تومان برای ۱۸ واحد صنعتی و ۱۱ میلیارد تومان برای شش واحد گردشگری نهایی شده که ظرف دو ماه آینده به آنها پرداخت می‌شود.

اهمیت تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تأمین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در قم، تصریح کرد: اولویت استان قم در مجوزهای جدید صنعتی بر صنایع منتخب و کارشناسی شده برای تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مشکلات کمبود زمین صنعتی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در همین رابطه ۱۰۹ هکتار زمین در شهرک صنعتی شکوهیه به همت ستاد اجرایی فرمان امام راحل در دست آماده‌سازی است.

سیجانی اظهار کرد: حدود ۱۷۰ واحد راکد صنعتی در این استان وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵۰ واحد از این بین طی سال جاری احیا و به مدار تولید باز می‌گردد.

وی در پایان گفت: تقویت صنعت بومی‌سازی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و احیای واحدهای راکد صنعتی از اولویت‌های پرداخت تسهیلات بانکی در این استان است.

انتهای پیام
captcha