حوزه‌های علمیه درد کشتار مظلومانه کودکان افغان را فریاد زنند
کد خبر: 3972026
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایکنا:

حوزه‌های علمیه درد کشتار مظلومانه کودکان افغان را فریاد زنند

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: کشتار مظلومانه کودکان افغان قلب جهان را به درد آورده و وظیفه‌ مهمی بر دوش حوزه‌های علمیه و علما گذاشته است و این قشر از جامعه باید بر سر افرادی که در سطح کره خاکی این جنایات را مرتکب می‌شوند، فریاد بکشند.

زنان و کودکان افغان طعمه استعارگران شدند/ حوزه‌های علمیه فریاد بکشندآیت‌الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از قم، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ شهدای افغانستان، کشتار زنان و کودکان را امری تأسف‌آور در طول تاریخ دانست.

وی ادامه داد: جا دارد ابراز تأسف کنیم از فاجعه کشتار کودکان، زنان و دخترانی که در افغانستان به دست صهیونیسم جهانی اتفاق افتاد و کشتار زنان و کودکان امری تأسف‌آور در طول تاریخ بوده‌ است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: زنان و کودکان بی‌گناهانی هستند که همواره به دست جنایتکاران تاریخ مورد ظلم و ستم واقع شدند، در زمان حال مستکبرین برای رسیدن به اهداف استعماری خود کودکان را به خاک و خون می‌کشند.

غرویان بیان کرد: این اتفاق قلب جهان را به درد آورده و وظیفه‌ مهمی بر دوش حوزه‌های علمیه و علما گذاشته است؛ این قشر از جامعه باید بر سر افرادی که در سطح کره خاکی این جنایات را مرتکب می‌شوند، فریاد بکشند.

وی با اشاره به اینکه اسلام از «سلم» به معنای آرامش می‌آید، تصریح کرد: اسلام دین صلح است و خدا می‌خواهد انسان‌ها با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنند، بنابراین مسلمانان باید اختلافات اندکشان را کنار گذاشته و راه وحدت و همدلی را در پیش بگیرند که در این امر علما از نقش مهمی برخوردار هستند.

غرویان در پایان گفت: امیدواریم خدا به بازماندگان این عزیزان صبر عنایت کند و همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی وحدت و اتحاد را سرلوحه کار خود قرار داده و علمای اسلام، جامعه را به سمت انسجام و همدلی در برابر استکبار جهانی دعوت کنند.

انتهای پیام
captcha