سوق دادن پژوهش‌های جشنواره علامه حلی به سمت نیازهای جامعه
کد خبر: 3972021
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
از اهداف جشنواره علامه حلی(ره)؛

سوق دادن پژوهش‌های جشنواره علامه حلی به سمت نیازهای جامعه

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی(ره) گفت: سوق دادن کارهای پژوهشی به سمت نیازهای جامعه و همچنین تعمیق بخشیدن به دانش طلاب در زمینه‌های علمی و تحصیلی از اهداف این جشنواره است.

سوق دادن پژوهش‌های جشنواره علامه حلی به سمت نیازهای جامعهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی(ره)، 27 اردیبهشت‌ماه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره پژوهشی از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این جشنواره چند سال است که با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کشف استعدادها و ارتقای سطح پژوهشی نوقلمان و طلاب جوان از جمله هدف‌گذاری مهم این جشنواره است تا پژوهشگران جوان با اصول پژوهش آشنا شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره علامه حلی(ره) افزود: در زمینه‌سازی و آشنایی طلاب با موضوعات این جشنواره باید کار بیشتری شود تا به‌صورت برنامه‌ریزی شده پژوهش‌ها به سمت الگوهای مطلوب حرکت کند.

مقیمی گفت: برای بهتر برگزار شدن اختتامیه در مرحله اول به‌صورت استانی برگزار و سپس منتخبین استان‌ها در سطح کشور رتبه‌بندی می‌شوند؛ برای اجرایی شدن جشنواره علامه حلی در تمام لایه‌های آموزشی در حوزه‌های علمیه، برگزاری جشنواره در سطح مدارس یک ضرورت به نظر می‌رسد که در دستور کار سیاست‌های این جشنواره است.

وی بیان کرد: برای اینکه طلبه‌ها بتوانند تحقیقات پژوهشی خود را که ذیل دروس آنها طراحی شده است به‌خوبی انجام دهند دوره‌های آموزشی و مهارتی در زمینه پژوهش نیز برای آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha