53 اثر برگزیده در اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3971838
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

53 اثر برگزیده در اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی تجلیل می‌شوند

دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی گفت: پس از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران و ارزیابان، 53 اثر از 15 استان کشور برگزیده شدند.

53 اثر برگزیده در دوازدهمین جشنواره علامه حلی تجلیل می‌شوند/ 15 استان برگزیدهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالح مازنی، دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی، 26 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری این جشنواره، اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، دوشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه، ساعت 10 در سالن همایش‌های آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: 30 استان به‌صورت برخط و مجازی مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی را دنبال می‌کنند و 14 استان برگزیده نیز از سوی مسئولان استانی خودشان تجلیل می‌شوند.

دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی افزود: 12 هزار و 292 نفر طلبه از حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که شش هزار و 460 نفز از حوزه‌های علمیه برادران و پنج هزار و 832 نفز از حوزه‌های علمیه خواهران در این جشنواره شرکت کردند.

مازنی بیان کرد: از میان 15 هزار و 821 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در قالب کتاب، پایان‌نامه، مقاله و تصحیح و ترجمه، هشت هزار و 267 اثر از سوی طلاب حوزه‌های علمیه برادران و هفت هزار و 554 اثر از سوی حوزه‌های علمیه خواهران به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: هفت هزار و 933 مقاله از سوی حوزه‌های علمیه برادران و پنج هزار و 574 مقاله از سوی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و 80 کتاب از سوی طلاب برادر و شش کتاب از سوی طلاب خواهر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است؛ هم‌چنین هزار و 627 اثر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و 185 اثر از طلاب برادر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره علامه حلی ارسال شده است.

دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی با اشاره به اینکه 347 پایان‌نامه سطح 3 از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و 69 پایان‌نامه از طلاب حوزه‌های علمیه برادران سطح کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مازنی تصریح کرد: پس از بررسی آثار توسط بیش از 500 نفر از صاحب‌نظران و ارزیابان 53 اثر از 15 استان کشور برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: سهم برگزیدگان از میان 587 اثر در 10 گروه علمی، بر اساس قالب آثار شامل 17 پایان‌نامه، 9 تحقیق پایانی، 23 مقاله و چهار کتاب است که گروه اخلاق و تربیت با 11 اثر بیشترین آثار را دارد.

دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی تصریح کرد: استان قم همانند سنوات گذشته بیشترین برگزیدگان را با  26 اثر داشته است و پس‌ از آن استان‌های اصفهان با هفت اثر، آذربایجان شرقی و تهران نیز چهار اثر است.

مازنی با اشاره به اینکه در سطح آثار برگزیده نیز برای نخستین بار امسال آثار بانوان با یک اثر بیشتر پیشی گرفتند، ادامه داد: مجموع برگزیدگان رتبه دوم 17 نفر و رتبه سوم نیز 35 نفر هستند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار نیز در این دوره از برگزاری جشنواره، دبیرخانه‌های برتر نیز بر اساس شاخص‌های متعدد بررسی شده و استان‌های برتر شامل قزوین، هرمزگان و اصفهان هستند.

دبیر دوازدهمین جشنواره علامه حلی بیان کرد: در طول این دوره گروه اخلاق و تربیت بیشترین اثر را داشته  و پس‌ از آن گروه‌های علوم انسانی، کلام، فقه و حقوق و اسلامی، اصول فقه، تفسیر و علوم قرآنی، ادبیات و تاریخ اسلام، فلسفه و منطق و علوم و حدیث  بودند.

مازنی در پایان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره سیزدهم جشنواره علامه حلی از آبان ماه سال 99 آغاز شده و تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره نسبت به ثبت آثار اقدام کنند.

مازنی یادآور شد: بخش ویژه دوره سیزدهم جشنواره نیز با توجه به اینکه در یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه هستیم موضوع «حوزه علمیه و جامعه از گذشته، حال و آینده» در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام
captcha