کشتار دختران افغان امری ظالمانه است/راضی کردن مردم افغانستان به چپاول‌گری
کد خبر: 3971813
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

کشتار دختران افغان امری ظالمانه است/راضی کردن مردم افغانستان به چپاول‌گری

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشتار دختران افغان را امری ظالمانه دانست و گفت: استکبار و صهیونیست قصد دارند جنگ بین فرقه‌ها را راه بیندازند تا مردم افغانستان به بازگشت و چپاول‌گری آن‌ها راضی شوند.

کشتار دختران افغان امری ظالمانه است/ راضی کردن مردم افغانستان به چپاول‌گریحجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به کشتار دانش‌آموزان کشور افغانستان، اظهار کرد: به شهادت رساندن نوجوانان افغانستان که همه مشغول تحصیل علم و دانش دینی  اسلام بودند امری ظالمانه و وحشیانه است.

وی ادامه داد: ائمه معصوم(ع) طلب علم و دانش بر هر مسلمانی را واجب دانستند؛ از آستین انسان‌های مدعی اسلام، ملحد و کسانی که اعتقادی به اسلام ندارند دست آمریکا و صهیونیست ظاهر می‌شود و نوجوانان معصوم را در محل تحصیل علم به مسلخ کشانده و به شهادت می‌رساند‌.

فرخ‌فال با اشاره به شهادت عده‌ای در نماز جمعه چند روز پس از این واقعه، اظهار کرد: این وقایع دل هر انسان آزادی‌خواه و رها از هجوم شیطان را به درد آورد؛ چه گناهی دارند کسانی که برای اقامه فریضه دین همچون نماز که اگر پذیرفته شود بقیه عبادات پذیرفته می‌شود، رفته بودند؟

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که استکبار و صهیونیست برای اینکه جای پای خودش رو محکم کند دست به این اعمال می‌زند؛ آن‌ها قصد دارند جنگ بین فرقه‌ها را راه بیندازند تا مردم به بازگشت و چپاول‌گری آن‌ها راضی شوند وگرنه این اعمال و تصاحب میادین نفتی کشورهای دیگر توجیهی ندارد و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

فرخ‌فال بیان کرد: پیدایش این گروه‌های تروریستی باعث اسلام‌هراسی در جوامع بشری شده و همانند عملی است که داعش و تکفیری‌ها برای اثبات یک پیام «آیین اسلام، پرخاشگر است» انجام دادند.

وی در پایان یادآور شد: دغدغه مبلغان، حوزویان و جامعه بشریت باید حوادث این چنینی باشد و این حرکات ضد انسانی را محکوم کنند؛ دشمنان بدانند اگر جوی خون راه‌اندازی کنند، دریایی از خون علیه خود آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام
captcha