عید فطر در ۱۵ کشور عربی پنجشنبه است
کد خبر: 3971078
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

عید فطر در ۱۵ کشور عربی پنجشنبه است

۱۵ کشور عربی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که فردا پنجشنبه، 23 اردیبهشت عید سعید فطر است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دیوان پادشاهی عربستان سعودی اعلام کرد که چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت، روز پایانی ماه مبارک رمضان است و پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت عید سعید فطر خواهد بود.

وزارت اوقاف قطر و یمن نیز اعلام کردند که روز پنجشنبه نخستین روز از ایام عید سعید فطر است. همچنین شیخ محمد حسین، مفتی فلسطین و عبدالکریم الخصاونه، همتای اردنی او و همچنین سلطان بن الظاهری، وزیر دادگستری و رئیس هیئت استهلال ماه شوال در امارات، روز پنجشنبه را عید فطر دانستند.

در همین راستا، شوقی علام مفتی مصر، مجمع فقه اسلامی سودان، هیئت رویت هلال در کویت، شورای عالی امور اسلامی بحرین و شورای علمی فقهی وزارت اوقاف سوریه پنجشنبه را عید فطر اعلام کردند.

همچنین دیوان اوقاف اهل سنت عراق نیز روز پنجشنبه را به عنوان عید فطر اعلام کرده اما قرار است که شیعیان عراق غروب چهارشنبه برای ثابت شدن هلال ماه شوال، استهلال انجام دهند.

عثمان بطیخ، مفتی تونس نیز در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که پنجشنبه عید فطر است. عبداللطیف دریان، مفتی لبنان و شیخ صادق الغریانی، مفتی لیبی هم در سخنرانی های تلویزیونی بر این امر اذعان داشتند.

برای دومین سال متوالی مراسم و نماز عید سعید فطر در کشورهای مختلف با اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تحت تدابیر شدید برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha