مراقبت از قم در وضعیت نارنجی کرونایی نیز ضروری است
کد خبر: 3969525
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
بهرام سرمست:

مراقبت از قم در وضعیت نارنجی کرونایی نیز ضروری است

استاندار قم با اشاره به اینکه خطر شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی نیز نگران کننده است، گفت: باید همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و توجه به سایر نکته‌های بهداشتی به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد و امیدواریم نارنجی شدن وضعیت، گشایشی را در کسب و کارها و زندگی مردم ایجاد کند.

مراقبت از قم در وضعیت نارنجی کرونایی نیز ضروری استبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه 15 اردیبهشت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همچنان از موج چهارم کرونا عبور نکرده‌ایم ولی به لحاظ کنترل بیماری‌ به یک روند کاهشی رسیده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم این سیر نزولی را که امروز شاهد آن هستیم تا رسیدن به وضعیت شایسته و مطلوب‌تر ادامه بدهیم و با گسترش واکسیناسیون به جامعه هدف، بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بتوانیم از شیوع موج‌های جدید پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه، هر گونه کاهش محدودیت‌‌ها و پایین آمدن میزان رعایت دستورالعمل‌ها، موجب شیوع دوباره کرونا شده‌است.

استاندار قم افزود: تنها راه مقابله با این بیماری، رعایت مستمر و دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و جدی گرفتن خطر این ویروس است.

سرمست با اشاره به آمار میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف و مراکز عمومی استان، بر لزوم تشدید نظارت بر صنوف و واحدهای سهل انگار و متخلف تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و مکانیزم‌های در اختیار، برای اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها در این محل‌ها استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت استمرار همکاری‌ها در اجرای موثر طرح شهید سلیمانی گفت: همه دستگاه‌های استان موظف به همکاری در جهت برطرف کردن موانع و سرعت بخشی به روند اجرای این طرح هستند.

استاندار قم خطر شیوع ویروس کرونا در این وضعیت را نیز نگران کننده توصیف و تصریح کرد: باید همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و توجه به سایر نکته‌های بهداشتی به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد و امیدواریم نارنجی شدن وضعیت، گشایشی را در کسب و کارها و زندگی مردم ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha