فعالیت ۱۱۵ گروه طلاب جهادی در کشور
کد خبر: 3969101
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

فعالیت ۱۱۵ گروه طلاب جهادی در کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی قم با اشاره به فعالیت ۱۱۵ گروه جهادی طلاب در بین ۵۶۰ گروه جهادی در سازمان بسیج سازندگی، گفت: این گروه‌های جهادی طلاب در دو اقدام شاخص قرارگاه ویژه خوزستان با فعالیت ۴۰۰ نفر به مدت ۲۵ روز و گروه ۲۰۰ نفری سلامت محور طرح شهید سلیمانی، فعالیت‌های بسیار عالی و درخشانی انجام داده‌اند.

فعالیت ۱۱۵ گروه طلاب جهادی در کشوربه گزارش ایکنا از قم، محمود داودآبادی دوشنبه 13 اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: برنامه‌ها و اهداف سازمان بسیج سازندگی بر اساس مأموریت تعیین شده، در پنج محور عمران و زیرساخت، کمک‌های مومنانه، اشتغال، بهداشت و درمان و امور فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: احداث ۹۷ واحد مسکونی در منطقه معمولان استان لرستان بعد از وقوع سیل، یکی از اقدامات در حوزه عمران و زیرساخت بوده که سال گذشته تحویل داده شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: ۵۰ واحد احداثی در سی سخت و ۲۱ واحد برای مددجویان با همکاری کمیته امداد استان نیز در این زمینه در حال ساخت است؛ ساخت مدرسه روستای چشمه شور، آب‌رسانی به ۲۵ روستای هدف، ساخت زمین چمن روستای علی‌آباد انقلاب، حفر چاه در ۷ روستای استان، جدول‌گذاری حاشیه شهر و برپایی کارگاه‌های اشتغال، از دیگر فعالیت‌ها در حوزه عمران و زیرساخت بوده که با اعتبار بالغ بر ۴۲ میلیارد تومانی در سال ۹۹ به اتمام رسیده که خیرین ۶۰ درصد از این اعتبار را تأمین کردند.

وی با اشاره به بازسازی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومان استان که با مشارکت خیرین در حال ساخت است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ واحد، تعمیر و بازسازی کامل شده است، در حوزه کمک‌های مومنانه نیز ۹۵ هزار بسته از ۲۰۰ هزار بسته توسط سپاه استان آماده سازی شد و نزدیک به ۳۸ هزار بسته معیشتی با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی و شورای هیئات مذهبی تهیه و توزیع شده است.

داودآبادی با اشاره به فعالیت ۱۱۵ گروه جهادی طلاب در بین ۵۶۰ گروه جهادی در سازمان بسیج سازندگی، عنوان کرد: این گروه‌های جهادی طلاب در دو اقدام شاخص قرارگاه ویژه خوزستان با فعالیت ۴۰۰ نفر به مدت ۲۵ روز و گروه ۲۰۰ نفری سلامت محور طرح شهید سلیمانی، فعالیت‌های بسیار عالی و قابل تقدیری انجام داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم بیان کرد: در طول سال قبل با رویکرد اشتغال خانگی با معرفی بسیج سازندگی بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت که منجر به اشتغال ۷۳۱ نفر شده است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق‌های مردم یار، توسعه سلول‌های خورشیدی، فعالیت دهکده اقتصاد مقاومتی در حوزه دام و طیور و شیلات؛ گزارشی در زمینه حوزه بهداشت و درمان رویکرد طب ایرانی و اسلامی و تعمیر، بازسازی، احداث، زیباسازی و شاداب سازی مدارس نیز ارائه کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم ابراز کرد: در حوزه بهداشت و درمان رویکرد طب ایرانی و اسلامی با پیشگیری و نه درمان در دستور کار قرار دارد که در این زمینه دوره‌های ارتقای سفیر سلامت با تمرکز بخش مرکزی برای ۳۷۰ نفر در دو سال آموزش انجام‌شده است.

وی بیان اینکه ۵ زندانی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی در سال گذشته آزاد شد، اظهار یادآور شد: ۲۳مدرسه در بخش مرکزی تعمیر، بازسازی، احداث، زیباسازی و شاداب سازی شده است.

انتهای پیام
captcha