3 هزار سالمند در قم واکسینه شدند
کد خبر: 3969039
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
در جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم مطرح شد؛

3 هزار سالمند در قم واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون در استان با سرعت در حال انجام است، بیان کرد: از بین ۱۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال که در استان قم داریم تاکنون سه هزار سالمند واکسینه شدند.

3 هزار سالمند در قم واکسینه شدندبه گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز، 13 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، گفت: حدود ۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۱۱۰ تن از آنان وخیم است، همچنین روزانه حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در قم شناسایی می‌شوند.

وی تعداد بستری‌ها و مبتلایان به کرونا را قابل توجه دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد ما همچنان درگیر موج هستیم اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز در استان میان ۶۵ تا ۷۰ درصد است و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

محبی با اشاره به اینکه نیازمند همراهی بیشتر مردم برای عبور از این شرایط هستیم، ادامه داد: اجرای گام‌های جدید طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون از اقدام‌های مهمی است که با جدیت در قم دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: با قرنطینه به موقع افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت می‌شود توسط گروه‌های رهگیری، گام‌های مؤثری برای مدیریت وضعیت بیماری کرونا در استان برداشته شده‌ است.

محبی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته برای ارتقای وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان،‌ گفت: در میان برخی از گروه‌ها میزان رعایت‌ها مطلوب نیست اما در بخش‌هایی مانند نماز جمعه و اماکن متبرک همراهی مطلوب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از هفته قبل هم مرحله دوم واکسیناسیون در استان آغاز شد و در این مرحله تزریق واکسن به سالمندان انجام می‌شود؛ همچنین در کنار این گروه، گروه‌های جوان‌تر که بیمار زمینه‌ای دارند نیز واکسن دریافت می‌کنند.

محبی با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون در استان مطابق دستورالعمل‌های اعلامی و با سرعت در حال انجام است، بیان کرد: از بین ۱۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال که در استان قم داریم تاکنون سه هزار سالمند واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اطلاع‌رسانی و تشویق مردم به واکسیناسیون باید در دستور کار رسانه‌های استان قرار گیرد،‌ چراکه وجود برخی تردیدها در رابطه با واکسیناسیون موجب افزایش آسیب بیماری و آمار فوتی‌ها می‌شود.

برپایی ایستگاه صلواتی در شب‌های قدر صحیح نیست

محسن اوروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی و برنامه‌های وزارت بهداشت، یک هفته دیگر هم محدودیت‌ها تمدید شد و گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل هستند.

محسن اوروجی ادامه داد: در همین رابطه ورود خودروهای غیر بومی به قم ممنوع است و از همه می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: رعایت پروتکل‌ها همچون ماسک زدن، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات بهترین راهکار در امان ماندن از این ویروس منحوس است.

اوروجی افزود: در مورد شب‌های قدر هم باید پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن رعایت و آیین‌های مذهبی با حفظ سلامت مردم برگزار شود، همچنین انجام پذیرایی و برپایی ایستگاه صلواتی در برنامه‌های شب‌های قدر صحیح نیست.

لزوم جبران آسیب‌های وارد شده به اصناف در ایام کرونا

مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به لزوم جبران آسیب‌های وارد شده به اصناف در این ایام،‌ گفت: برای حمایت از اصناف مصوباتی در نظر گرفته شده است تا خسارت وارد شده به آنان کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شاهد تجمعات زیادی در استان قم هستیم، تأکید کرد: این تجمعات باید با شیوه‌های مناسب از جمله برگزاری مراسم‌ آنلاین جایگزین شود، چراکه تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ایجاد موج‌های جدید بیماری جلوگیری می‌کند.

فعالیت 30 گروه جهادی برای تشویق مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

در ادامه این جلسه سیدمحمدتقی حسینی، جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: یکی از وظایف اصلی ستاد این است که معروف و منکر در موارد خاص محدود نشود و در همین رابطه از ظرفیت‌های آن برای مبارزه با بیماری کرونا استفاده می‌شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی مطالبه‌گر که ۳۰ گروه در قم فعال هستند و سایر گروه‌های مردمی در سطح شهر نسبت به تشویق افراد نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تذکر به کسانی که به این مهم توجه ندارند، اقدام می‌شود.

انتهای پیام
captcha