خدایا در این ماه توفیق تلاوت قرآن به ما عطا کن
کد خبر: 3968883
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
دعای روز بیستم /

خدایا در این ماه توفیق تلاوت قرآن به ما عطا کن

در دعای روز بیستم از ماه مبارک رمضان از خداوند می‌خواهیم که درهای بهشت را به روی ما بگشاید و درهای جهنم را ببندد و به ما توفیق تلاوت قرآن عطا کند.

خدایا در این ماه توفیق تلاوت قرآن به ما عطا کنبه گزارش ایکنا از قم، فراز نخستین دعای روز بیستم ماه رمضان، اجرای همان دستور پیامبر اکرم(ص) است که از خدا بخواهیم درهای بهشت را بر ما باز کرده و درهای جهنم را به روی ما ببندد.

در وسائل‌الشیعه جلد 10 آمده: رسول گرامی اسلام(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان، ضمن ایراد خطبه شعبانیه فرمودند: ای مردم، به راستی که درهای بهشت در این ماه باز است؛ پس، از پروردگارتان بخواهید که آنها را بر روی شما نبندد و درهای جهنم بسته است؛ پس، از خدایتان مسئلت کنید که آنها را به روی شما نگشاید.

در دعای این روز توفیق تلاوت قرآن را از خدا می‌خواهیم آن هم در این ایام که در خطبه شعبانیه رسول اکرم(ص) آمده که ثواب تلاوت یک آیه از قرآن در ماه رمضان با تلاوت کل آن در ماه‌های دیگر برابر است.

در وسائل‌الشیعه جلد 6 آمده که رسول مکرم اسلام(ص) درباره تلاوت آیات الهی فرمودند: خانه‌هایتان را به نور تلاوت قرآن نورانی کنید، همانا خانه‌ای که در آن، زیاد قرآن تلاوت شود، خیر آن زیاد می‌شود.

در دعای امروز می‌خوانیم:

«اَللّهُمَّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنان وَأغلِقْ عَنَّی فیهِ أبوابَ‌النِّیرانِ وَ وَفِّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القُرانِ یامُنْزِلَ السَّکینَةِ فی قُلُوبِ المؤمنین: خداوندا در این روز درب بهشت‌ها را به روی من بگشا و درهای آتش دوزخ را بر من ببند و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، ای فرودآورنده وقار و سکینه بر دل‌های اهل ایمان.»

انتهای پیام
captcha