رسالت علم‌آموزی معلمان در دوران کرونا جهادی بود
کد خبر: 3968865
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

رسالت علم‌آموزی معلمان در دوران کرونا جهادی بود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: معلمان در همه دوران نقش مؤثری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشتند، اما در دوران شیوع ویروس کرونا در خط مقدم آموزش، جهادگرانی بودند که تمام وقت رسالت خود را پیش بردند.

رسالت علم آموزی معلمان در دوران کرونا جهادی بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 12 اردیبهشت‌ماه، به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در دیدار جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و معلمان نمونه استان و همچنین جمعی از فرماندهان سپاه عاشورا، با بیان اینکه معلم در دوره ابتدایی نقشی بنیادی در پرورش شخصیت دانش آموزان، شکل گیری رفتارهای صحیح و آموزش یادگیری دارد، گفت: معلمان همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در زمانی که هنوز برنامه آموزش و پرورش مشخص نبود، با ابتکار عمل کار خود را با ارتباط گرفتن با دانش آموزان در فضای مجازی آغاز کردند.

وی افزود: پس از آن با فراهم شدن شبکه شاد و سایر بسترها تدریس در فضای مجازی به صورت منظم تری پیگیری شد، همچنین با تلاش معلمان در مدرسه تلویزیونی ایران هزاران ساعت تدریس در تمام موضوعات درسی بر عهده گرفتند.

آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه معلمان اجازه ندادند در ایام کرونا چراغ تعلیم و تربیت خاموش شود، گفت: معلمان فرصتی را فراهم کردند تا دانش‌آموزان در مناطق محروم امکان دسترسی به محتوای آموزشی، شیوه تدریس و بهره مندی از تجربه معلمان را در اختیار داشته باشند.

امام جمعه تبریز گفت: معلمان در همه دوران نقش مؤثری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشتند، اما در دوران شیوع ویروس کرونا در خط مقدم آموزش، جهادگرانی بودند که تمام وقت رسالت خود را پیش بردند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های معلم شایسته گفت: اخلاص، اجرای عدالت آموزشی، تواضع و عمل به وعده‌ها و گفته‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که معلمان تمام قد با تمسک به آن ویژگی‌ها با انواع هجمه‌های فرهنگی در تقابل هستند و آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

آل‌هاشم، با اشاره به اثرگذاری اندیشه‌های شهید مطهری گفت: دشمن با ترس از اندیشه‌های شهید مطهری تصمیم به حذف فیزیکی ایشان کرد همان طوری که بسیاری از شخصیت‌های نظام اسلامی از جمله سپهبد قرنی و شهدای محراب را ترور کردند تا شاید بتوانند اندیشه‌های آنها را کم اثر کنند که البته موفق نشدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی سپاه؛ فعالیت‌های عقیدتی سیاسی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اقتدار در برابر زیاده خواهی‌ها و عزت در بین مردم در نتیجه ارتقاء سطح اندیشه‌های عقیدتی، سیاسی و نظامی و دفاعی نیروهای مسلح محقق می‌شود.

وی با تأکید بر توجه به مسائل اعتقادی و معنوی در بین نیروهای مسلح و تقویت آن گفت: سپاه باید از همه بیشتر از حیث مسائل سیاسی آگاهی و بصیرت داشته باشند چون امروز در برابر هجمه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی؛ سپاه تمام قد ایستاده است.

آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه انتخابات عرصه‌ای مهم برای نظام اسلامی است، گفت: الگوی بارز داشتن آگاهی و بصیرت در عرصه‌های سیاسی سردار سلیمانی است که نه تنها یک ابرفرمانده یک دیپلمات کار کشته بود که بسیاری از تهدیدها را از سر ایران، منطقه و جهان دور کرد.

انتهای پیام
captcha