گره‌گشایی مساجد از مردم با اجرای طرح «مهرواره محله همدل»
کد خبر: 3967045
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

گره‌گشایی مساجد از مردم با اجرای طرح «مهرواره محله همدل»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مساجد در محلات برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، گفت: با اجرای طرح «مهرواره محله همدل» به‌دنبال تقویت زنجیره انسانی برای افزایش امید و خودباوری با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در نقاط مختلف استان هستیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، طرح کشوری مهرواره محله همدل بنا دارد با بهره‌برداری از ظرفیت مساجد و امامان محله، توان عظیم جوانان را با ایجاد امید و انگیزه فعال کند تا مسائل و مشکلات محلات را برطرف نماید. این طرح از سوی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای ماه رمضان آغاز شده و یکی از اهداف طرح به خدمت در آوردن تمامی توان جبهه انقلاب در مسیر رفع مشکلات مردم با محوریت مساجد در محلات است.

مردم با محوریت امامان محلات مشکلات محل خود را حل کنند

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص یاد شده، اظهار کرد: طرح «مهرواره محله همدل» طرحی است که در سراسر کشور در قالب مهرواره بهره‌برداری شده تا با احیای ظرفیت‌های مساجد با کمک ظرفیت عظیم جوانان با ایجاد امید و انگیزه به بررسی مسائل و مشکلات محلات و تلاش برای رفع آن‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه قصد اجرای طرح را در استان داریم، افزود: گسترش امید در میان مردم یکی از عوامل نشاط اجتماعی است و ما قصد داریم تا با بهره‌گیری از ظرفیت امامان محله در قالب این طرح به گسترش این مهم در جامعه کمک کنیم و یکی از راه‌های این امر را حل مسائل و معضلات می‌دانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مهرواره محله همدل قصد دارد تا هر تعداد مشکلات محلات از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، زیرساختی، آموزشی، تربیتی، بانوان، سبک زندگی، مسائل اداری و مالی و ... و هر آنچه را که به نظر جمع اولویت دارد را بررسی و حل کند.

حجت الاسلام احمدی افزود: پس از طرح مواسات همدلی که سال قبل با هدف همدلی مردم برای رفع نیاز‌ها و رسیدگی به آسیب‌دیگان کرونا اجرا شد، مهرواره محله همدل با بهره‎‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب طراحی و اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح در مسیر حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف خانواده، اخلاقی، رسانه و هویت‌بخشی، سلامت، حقوقی، گفتمان انقلابی و فرهنگی ایرانی اسلامی، پیشگیری از فساد و انحراف عملکرد در محله‌ها تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: تیم‌های کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مؤسسه‌های تبلیغی و سایر گروه‌های مردمی با تشخیص مشکلات محله خود با محوریت و رهبری امام جماعت محله در سامانه مهرواره ثبت می‌کنند و برای رفع مشکل خود اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در پایان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری پایش و داوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha