مجموعه مقالات «مقابله با شیطان در نهج‌البلاغه» در ژاپن منتشر شد
کد خبر: 3965042
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

مجموعه مقالات «مقابله با شیطان در نهج‌البلاغه» در ژاپن منتشر شد

مجموعه مقالات و ترجمه مرتبط با خطبه امام علی(ع) در نهج‌البلاغه با عنوان «چگونه با شیطان مبارزه کنیم» با اهتمام توسئی سانو، اسلام‌شناس و استاد دانشگاه ریوکوکو در کیوتوی ژاپن منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مجموعه از سوی دانشگاه ریوکوکو در شهر کیوتوی ژاپن به زبان ژاپنی منتشر شده است و مقالاتی به قلم سانو استاد دانشگاه ریوکوکو، شین نوموتو استاد داشگاه کی ئو، کیوکو یوشیدا استاد دانشگاه کانتاگایکو، موتو باماگوچی استادیار دانشگاه کیوتو، هیرانو محقق انجمن توسعه علمی ژاپن و تورومینا کامی محقق دانشگاه توکیو را شامل می‌شود.

توسئی سانو، دکترای رشته مطالعات خاورمیانه از دانشگاه هاروارد است که از جمله آثار او به همراه  سه نفر از اساتید و محققان اسلام ‌پژوه ژاپنی، ترجمه  نامه 31 نهج البلاغه با عنوان «پسرم این‌گونه باش» است که در این زمینه می‌گوید: این نامه ارزشمند به سه زبان عربی، فارسی و ژاپنی به چاپ رسیده و طراحی روی جلد آن نیز در نسخه ژاپنی با توجه به فرهنگ و علاقه ژاپنی‌ها تهیه ‌شده است. تمامی سخنان حضرت علی(ع) به‌ویژه این نامه دارای ابعاد عمیق اخلاقی، تربیتی و فرهنگی است و کار ترجمه نامه با همکاری به مدت یک سال انجام شده است.

امام علی(ع) در نهج‌البلاغه راهکارهایی را برای مقابله با شیطان بیان کرده است که  عمل به آن برای پیشگیری از انحراف و دست‌یابی به مسیر هدایت، ضروری است. با بهره‌گیری از تحلیل گزاره‌های مرتبط با شیطان که در نهج‌البلاغه بیان شده، راهکارهای مقابله با شیطان مشخص می‌شود.

انتهای پیام
captcha