نشست مجازی «معرفت امام عصر(عج) در عالم میثاق» برگزار شد
کد خبر: 3963199
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

نشست مجازی «معرفت امام عصر(عج) در عالم میثاق» برگزار شد

اولین جلسه از سلسله جلسات «معرفت امام عصر(عج) در عالم میثاق» به همت انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، اولین جلسه از سلسله جلسات «معرفت امام عصر(عج) در عالم میثاق» به همت انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد، 18 فروردین‌ماه با حضور احسان پوراسماعیل، مدیر پژوهش و استادیار مؤسسه آموزش عالی آرمان رضوی و جمعی از اساتید و دانشجویان، به‌صورت مجازی برگزار شد.

پوراسماعیل در ابتدای این نشست طی سخنانی اظهار کرد: براساس آموزه‌های دینی و روایات معصومین(ع)، ارزش هر انسان به اندازه آن چیزی است که می‌داند. طبق روایات اهل بیت(ع) برترین شناخت، معرفت و شناخت خداوند متعال است.

وی با اشاره به کلام امام حسین(ع) در دعای عرفه، افزود: طبق احادیث و تعالیم معصومین(ع) آنچه برای انسان ارزشمند است، معرفت الله است. اگر انسان به معرفت خدا نرسید، به هیچ دانشی دست نیافته است. همان‎گونه که امام حسین(ع) می‌فرماید «پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد.»

استادیار مؤسسه آموزش عالی آرمان رضوی با بیان اینکه معرفت به خداوند اولین اصل و پایه بندگی است، گفت: طبق روایات از جمله روایت امام علی(ع) اساس بندگی خدا، شناخت خداست. در روایتی دیگر نیز از امام باقر(ع) نقل است که هیچ عملی جز با شناخت، پذیرفته نمی‌شود و شناخت و معرفتی هم نیست، مگر با عمل.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت معرفت الله، بیان کرد: راه شناخت خدا، شناخت حجج الهی و تصدیق آنهاست و تنها کسی که معرفت خدا را دارد بندگی او را می‌کند.

پوراسماعیل درباره معرفت امام عصر(عج)، اظهار کرد: روایت هر کس بمیرد و امام زمان خویش را نشسناسد به مرگ جاهلیت مرده است، از مهمترین روایات در بحث شناخت امام زمان(عج) است. این روایات بیانگر این نکته است که اگر شخص مسلمانی بمیرد، حتی اگر عامل به احکام دین باشد ولی امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

زهرا مطهری
انتهای پیام
captcha