افزایش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی قم
کد خبر: 3962355
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم:

افزایش مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی قم

رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با بیان اینکه شیب مبتلایان به کرونا در حال افزایش است، گفت: سن بیماران و مبتلایان از افراد میانسال و مسن به افراد جوان و نوجوان کاهش یافته و همگان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع ورود استان به منطقه قرمز کرونایی شوند.

افزایش انفجاری مراجعان و مبتلایان کرونا به مراکز درمانی استانبه گزارش ایکنا از قم، سیدیاسر فروغی، رئیس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم، ۱۵ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از اوایل فروردین شیب ابتلا به بیماری کرونا صعودی شد و بعد از ۱۲ فروردین‌ماه ظرفیت تخت‌های مرکز درمانی امیرالمؤمنین(ع) تکمیل شد.

وی ادامه داد: با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی به سرعت جلسه ستاد بحران تشکیل شد و در روزهای گذشته دوباره بیمارستان کامکار نیز پذیرش بیماران و مبتلایان به کووید ۱۹ را آغاز کرد.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی قم با اشاره به افزایش تعداد بیماران در استان در روزهای گذشته، افزود: فکر می‌کنم این بیماری همان کووید ۱۹ انگلیسی است که قدرت سرایت این ویروس به طرز محسوسی در استان افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شاهد افزایش انفجاری مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی هستیم، ادامه داد: افراد بر اساس وسعت درگیری ریه، بد حالی و پایین بودن اکسیژن خون متوجه بیماری خود شده و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

فروغی با اشاره به کاهش سن افراد مبتلا به کرونا در روزهای گذشته، تصریح کرد: سن بیماران و مبتلایان از افراد میانسال و مسن به افراد جوان و نوجوان کاهش یافته و همگان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع ورود استان به منطقه قرمز کرونایی شوند.

فروغی در پایان یادآور شد: معمولاً یک دهم مراجعان به بیمارستان نیاز به بستری دارند و ۹۰ درصد افراد را توصیه به قرنطینه خانگی می‌کنیم؛ هم‌چنین ممکن است در دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش مرگ و میر در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha