جهادگران مکتب سلیمانی و خدمت به محرومان + فیلم
کد خبر: 3962281
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

جهادگران مکتب سلیمانی و خدمت به محرومان + فیلم

عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی از توزیع بیش از دو هزار قرص نان در دارالولایة سیستان طی نیمه شعبان‌ خبر داد و گفت: این برنامه هر ماه با مشارکت مجتمع نان علی بن‌موسی‌الرضا(ع) زابل انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شده، برای خدمت به همنوعان خود حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی مکتب سلیمانی از جمله گروه‌هایی است که با فعالیت‌های جهادی خود برای رفع محرومیت از نیازمندان و مستضعفان مناطق مختلف، به ویژه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و جانبازان، قدم در مسیر سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، گذاشته است.

این گروه جهادی مدت‌هاست که در زمینه محرومیت‌زدایی از استان پهناور و محروم سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کند و برنامه‌های جهادی فراوانی را در این استان و روستاهای بسیار محروم آن اجرا کرده است. یکی از برنامه‌های این گروه، مشارکت با مجتمع نان علی بن‌موسی‌الرضا(ع) است که چندی پیش از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی در شهرستان زابل راه‌اندازی شد. این مجتمع طی ایام مختلف سال به طبخ و توزیع نان رایگان در میان روستاهای محروم اقدام می‌کند و مهمترین برنامه‌ آن توزیع نان در ماه‌های رجب و شعبان بوده است. البته با مشکلات فراوانی از جمله نداشتن سهمیه آرد و گازوئیل هم روبه‌روست، اما با وجود این دست از خدمت‌رسانی به محرومان برنداشته است و برنامه‌های خود را به خوبی دنبال می‌کند.

جهادگران مکتب سلیمانی و خدمت به محرومان / توزیع هزاران قرص نان رایگان در روستاهای سیستان + فیلم

مرتضی متشرعی، مداح اهل بیت(ع) و عضو گروه جهادی مکتب سلیمانی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درخصوص فعالیت‌های مجتمع نان علی بن‌موسی‌الرضا(ع) در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به مناسبت میلاد امام زمان(عج) به مدت پنج روز دو هزار قرص نان در دارالولایة سیستان و روستاهای مختلف شهرهای زهک، علی‌اکبر، بنجار، نیمروز و هیرمند توزیع شد.

وی افزود: مجتمع نان علی بن‌موسی‌الرضا(ع) در زابل به همت حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی راه‌اندازی شده و با توجه به نداشتن سهمیه آرد و گازوئیل، طبخ و توزیع روزانه نان برای خانواده‌های بی‌بضاعت انجام می‌شود. گروه جهادی مکتب سلیمانی طی هر ماه و نیمه ماه قمری بانی نان صلواتی در دارالولایة سیستان می‌شود که در ماه رجب دو روز و در ماه شعبان پنج روز بانی توزیع نان شد.

وی اظهار کرد: شایسته است که خیریه‌ها و هیئت‌های دیگر نیز در این امر خداپسندانه شرکت و در طول ماه، یک روز توزیع نان و انجام امور خیریه را تقبل کنند. در انجام امور خیر در استان سیستان و بلوچستان هیچ تفاوتی بین برادران و خواهران شیعه و سنی وجود ندارد و تمامی جهادگرانی که در این استان به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم اقدام می‌کنند، خدمات جهادی خود را در اختیار تمامی مردم محروم اعم از شیعه و سنی قرار می‌دهند.

استان سیستان و بلوچستان به عنوان بزرگترین استان کشور، یکی از محروم‌ترین استان‌ها نیز به شمار می‌آید. تاکنون گروه‌های جهادی فراوانی از استان‌های مختلف برای محرومیت‌زدایی از این استان پهناور وارد میدان شده‌اند. البته با وجود تمامی تلاش‌ها، هنوز سایه فقر و محرومیت بر این استان گسترده است.

جهادگران مکتب سلیمانی و خدمت به محرومان / توزیع هزاران قرص نان رایگان در روستاهای سیستان + فیلم

محرومیت فراوان مردم خونگرم این استان، که از ظرفیت‌ فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است، ضرورت تصمیم‌گیری‌های به موقع و فوری مسئولان کشور را نشان می‌دهد تا علاوه بر اقداماتی که انجام می‌دهند، به حمایت و تقویت گروه‌های جهادی نیز بپردازند تا هرچه زودتر شاهد کاهش فقر و محرومیت مردم این استان باشیم.

همچنین روستاهای بسیار زیادی در سیستان و بلوچستان از نعمت آب بی‌بهره هستند و هیچ‌گونه لوله‌کشی برای انتقال آب به آن‌ها وجود ندارد. رفع نیازهای اولیه مردم همچون آب شرب، خوراک و مسکن از مهمترین وظایف مسئولان است که می‌توانند ضمن ارائه راهکارهای عملی، راه را برای فعالیت بیش از پیش گروه‌های جهادی نیز هموار کنند.

انتهای پیام
captcha