مجلس قوانین دست و پاگیر را کنار زند/ در ایران شرایط دلال بهتر از تولیدکننده است
کد خبر: 3961253
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
آیت‌الله سعیدی:

مجلس قوانین دست و پاگیر را کنار زند/ در ایران شرایط دلال بهتر از تولیدکننده است

امام جمعه موقت قم گفت: مجلس باید قوانین و آئین‌نامه‌های دست وپاگیر را کنار زده و شرایط مناسبی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار فراهم کند.

مجلس قوانین دست و پاگیر را کنار زند/ شرایط دلال بهتر از تولیدکننده استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ششم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه دین اسلام به‌سرعت در پنج قاره جهان در حال گسترش است، گفت: اقدامات نظام استکباری برای مقابله با اسلام نه‌تنها سبب خاموش شدن نور اسلام نشده بلکه سبب رشد اسلام عزیز شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه میلاد امام زمان(عج) هستیم، افزود: نیمه شعبان مظهر امید به آینده است و از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سعیدی در تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در سال نو و شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»،گفت: ایشان فرمودند شعار سال گذشته یعنی «جهش تولید» تا حدی محقق شد ولی آن‌گونه آثار خود را نشان نداده است، این بدان معناست که باید در زندگی مردم گشایش اقتصادی ایجاد شود که تاکنون محقق نشده‌است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بابیان اینکه جهش تولید یک امر راهبردی و تحقق آن وابسته به مقدمات و ملزومات آن است، اظهار کرد: کلیه شاخص‌های اقتصادی باید موردتوجه باشد، اگر همه مسئولین در زمینه تولید به پشتیبانی و مانع زدایی توجه کنند به تولید کمک کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم، تحریم و کرونا در کنار سیاست‌های غلط ارزی را مانع تحقق کامل شعار سال گذشته دانست و تاکید کرد: مجلس باید قوانین و آئین‌نامه‌های دست وپاگیر را کنار زده و شرایط مناسبی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار فراهم کند.

سعیدی گفت: در کشورمان دلال از تولیدکننده شرایط بهتری دارد و سبب ضرر به کشور می‌شود، تولیدکنندگان بر اساس ایمان و عشقی که به تولید دارند اقدام به فعالیت کرده و زندگی‌های زیادی را می‌چرخانند، گاهی ضرر کرده و سود کم دارند ولی بر اساس ایمانی که دارند در این راه مقاومت و تلاش می‌کنند.

وی افزود: در امر تولید فقط نباید از تولیدکننده دفاع کرد و تولیدکننده براثر این حمایت باکیفیت بد و ناقص محصولی را تولید و به مردم دهد بلکه بخشی از تولید مربوط به تولیدکنندگان است و باید محصول آن‌ها باکیفیت و قابل‌رقابت با بازار جهانی باشد.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تولیدکنندگان باید از توانایی نسل جوان برای عزت و افتخار کشور استفاده کنند، گفت: قوه مجریه در راستای تحقق شعار سال از دو قوه دیگر مؤثرتر است، دولت به‌عنوان قوه مجریه مخاطب اصلی است چون با اختیارات وسیع رسالت مهمی بر عهده دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: نوشتن شعار سال گوشه تلویزیون اقدامی مناسب است ولی کافی نیست بلکه همه مدیران و مسئولین وظیفه‌دارند در این زمینه ورود پیداکرده تا شعار امسال محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: راهبرد اصلی مقابله با تحریم‌ها بی‌اثر کردن تحریم است و باید در این زمینه به منویات مقام معظم رهبری توجه شود، اتحاد و انسجام ملی حفظ و در همه زمینه‌ها قوی باشیم و به دشمن تحت هیچ شرایطی اعتماد نکنیم.

سعیدی گفت: اگر جریان انقلابی در صحنه باشد و دولت حاکم جهت‌گیری‌های انقلاب نداشته باشد مشکلات رفع نمی‌شود چون اگر دولت انقلابی نباشد و با چراغ خاموش در حال مذاکره با دشمنان باشد جریان انقلابی موفق نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات کشور روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی است، ادامه داد: باید دولت جوان حزب‌اللهی، کار بلد، خستگی‌ناپذیر، ولایت مدار با تکیه به توانمندی‌های داخل زمام دولت را عهده‌دار شود تا مشکلات کشور برطرف شود.

انتهای پیام
captcha