قرآن به زبان قابل فهم جامعه تبدیل شود
کد خبر: 3958006
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مدیر خانه قرآن رویش غنچه‌ها:

قرآن به زبان قابل فهم جامعه تبدیل شود

مدیر خانه قرآن رویش غنچه‌ها گفت: برای اینکه قرآن در محور زندگی مردم قرار بگیرد باید آن را به زبان قابل فهم جامعه تبدیل کنیم که این امر مستلزم همکاری عزیزان فعال در عرصه هنر، فرهنگ و رسانه است‌.

قرآن باید به زبان قابل فهم جامعه تبدیل شودمحمد شعبانی، مدیر خانه قرآن رویش غنچه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: برای اینکه قرآن در محور زندگی مردم قرار بگیرد باید آن را به زبان قابل فهم جامعه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا تأثیرات بسزایی بر فعالیت‌های خانه‌های قرآن داشت، به‌طوری که نحوه فعالیت آن‌ها را دچار تغییراتی با رویکرد خدمات اجتماعی و رفع نیازهای روز جامعه کرد.

شعبانی افزود: یکی از اقداماتی که در این دوران انجام شد ایجاد پویش‌های مردمی کمک به محرومان و ختم قرآن برای اموات، سلامتی امام زمان(عج) و رفع بلایا است که با استقبال بسیار خوب مانند تمامی زمان‌هایی که مردم به میدان می‌آیند انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار شد اما استقبال کلاس‌های حضوری در آن دیده نمی‌شد، تصریح کرد: برای سال جدید برنامه‌های آموزشی در سه ماه اول سال و همچنین تعطیلات تابستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محافل انس با قرآن خانگی جهت بهره‌مندی خانوادگی از قرآن کریم برنامه‌ریزی شده‌ است.

شعبانی قرآن را الگوی تبیین نشده در جامعه دانست و اظهار کرد: برای اینکه قرآن در محور زندگی مردم قرار بگیرد باید آن را به زبان قابل فهم جامعه تبدیل کنیم که این امر مستلزم همکاری عزیزان فعال در عرصه هنر، فرهنگ و رسانه است‌، زیرا قرآن برنامه‌ای جامع و کامل برای حال و آینده همگان است.

رسانه‌ها قرآنی شوند

مدیر خانه قرآن رویش غنچه‌ها اضافه کرد: رسانه‌ها و هنرآموزان ما باید بیشتر قرآنی شوند؛ البته افرادی فعال در این زمینه داریم اما فعالیت‌های آنها قائم به فرد است در حالی که باید حمایت جمعی از آن‌ها صورت گیرد تا نتیجه قابل قبولی حاصل شود.

وی خانواده را منشأ اصلی تربیت و بالندگی فرزندان دانست و اظهار کرد: اگر خانواده‌ها برای فهم مفاهیم قرآنی قدم برداشته، آگاهی لازم را در این زمینه پیدا کنند و سبک زندگی را به سمت قرآن حرکت دهند به‌طور ناخودآگاه این سبک بر روی زندگی فرزندان نیز تأثیر می‌گذارد.

شعبانی یادآور شد: مردم باید به این درک برسند که بسیاری از معضلاتشان به‌وسیله بهره‌گیری از قرآن حل می‌شود که اگر این درک در میان مردم ترویج پیدا کرده و احساس نیاز به تعالیم قرآنی حس شود به‌دنبال کسب دانش آن می‌روند.

انتهای پیام
captcha