شبکه جهانی سلطان با شعار گفتگوی ادیان به زبان انگلیسی در قم آغاز به کار کرد
کد خبر: 3957965
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

شبکه جهانی سلطان با شعار گفتگوی ادیان به زبان انگلیسی در قم آغاز به کار کرد

شبکه سلطان که نام خود را از حضرت سلطان‌علی ابن موسی‌الرضا هشتمین امام شیعیان وام گرفته با رویکرد گسترش اخلاق و معنویت در قم آغاز به کرد.

شبکه جهانی سلطان با شعار گفتگوی ادیان به زبان انگلیسی در قم آغاز به کار کردبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از خبرگزاری تسنیم شبکه سلطان که نام خود را از حضرت سلطان‌علی ابن موسی‌الرضا هشتمین امام شیعیان وام گرفته است با رویکرد گسترش اخلاق و معنویت آغاز به فعالیت کرد.

حجت‌الاسلام کاشانی مدیر شبکه سلطان، 16 اسفندماه در نشست خبری آغاز کار شبکه انگلیسی زبان سلطان اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید اهل کتاب را به گفت‌وگوی هم زیستانه دعوت می‌کند و قرآن بر لزوم رفع اشتباهات تأکید کرده است.

وی افزود: اسلام و مسیحیت منادی اخلاق هستند و سطح آن متفاوت است، دعوت و گفت‌وگوی باخدا و معنویت یکی از حوزه‌های گفت‌وگوی مشترک است.

مدیر شبکه سلطان بیان کرد: باید در پیام و حرف مشترک با مسیحیت راهی پیداکرده و با آن‌ها گفت‌وگو کنیم، در جلسه‌ای با سفیر واتیکان شرکت کردم که همان‌ هفته اتفاق ناگواری توسط داعش در عراق روی‌داده بود و همان صحبت مطرح شد.

کاشانی ادامه داد: در آن جلسه گفتم که یاران معاویه خلخالی از زن مسلمان ربودند که کسی کاری نکرد و امیرالمؤمنین(ع) هنگامی‌که این موضوع را شنیدند بسیار خشمگین شدند و هنگامی‌که این قضیه را بیان کردم سفیر بلند شد و گفت امروز علی(ع) کجاست.

وی بیان کرد: امام رضا (ع)فرمودند خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند و گفتند امر شما چگونه زنده می‌شود و امام(ع) فرمودند معارف ما را بیاموزد و ترویج کند.

مدیر شبکه سلطان عنوان کرد: استکبار همواره تلاش کرده است تا اسلام را دین خشونت معرفی کند، بهترین و ارزان‌ترین راه برای رساندن پیام "رسانه" است، اگر فیلم و کلیپ فاخر تولید شود و برای آن ده میلیون هزینه شود و پنج میلیون بازدید داشته باشد2تومان برای آن هزینه شده است.

 "جذاب بودن، قابل‌دسترس بودن و پرمخاطب بودن" ازجمله مزیت های رسانه است

کاشانی "جذاب بودن، قابل‌دسترس بودن و پرمخاطب بودن" را ازجمله مزیت‌های رسانه برشمرد و گفت: باید کلام اهل‌بیت(ع) و معارف را تا هرجایی که می‌توانیم نشر دهیم و به همه جای دنیا برسانیم.

وی ادامه داد: کار رسانه‌ای در حوزه زبان انگلیسی کم و محدود است و نیازمند کارهای متعدد برای مخاطب غیرمسلمان با محتوای اخلاق و معنویت هستیم.

مدیر شبکه سلطان گفت: دفتر شبکه سلطان فقط در ایران نیست بلکه در ترکیه، عراق، ایتالیا، آمریکا و کانادا فعالیت می‌کند و نمایندگی‌های خوبی داریم و تلاش می‌شود پیام قرآن و اهل‌بیت(ع) رسانه‌ای شود.

کاشانی بابیان اینکه حوزه کاری ما "اخلاق و معنویت" است، افزود: تلاش می‌کنیم در این بخش فعالیت داشته باشیم، رسالت ما مخاطبین غیرمسلمان است و مخاطبینی انتخاب می‌کنیم که خلا جدی معنویت را احساس می‌کنند.

 تبیین تفکر اندیشه ناب مکتب شیعه و معارف قرآن اصول کاری شبکه سلطان است 

آیت پیمان مدیر مرکز جهانی شیعه شناسی و عضو شورای مرکزی شبکه سلطان نیز در این مراسم اظهار کرد: شبکه جهانی انگلیسی‌زبان سلطان تی وی از امروز رسماً کار خود را آغاز می‌کند، تبیین تفکر اندیشه ناب مکتب شیعه و معارف قرآن به‌عنوان اصول کاری این شبکه است.

مدیر مرکز جهانی شیعه شناسی افزود: گفت‌وگوی بین ادیانی و بین مذاهب و بیان اصول و اندیشه شیعه درزمینهٔ معارف الهی و به‌دوراز هرگونه نزاع و طبق آیات قرآن کریم است، تلاش می‌شود این اهداف به قول احسن که قرآن مکلف کرده است سیاست و ریل‌گذاری شود.

عضو شورای مرکزی شبکه سلطان بابیان اینکه شبکه ثامن به مدت 13سال در زمینهٔ تبلیغ بین‌المللی دین مشغول فعالیت است، بیان کرد: اگر معارف الهی به گوش جهانیان برسد بر همه فطرت‌ها مؤثر خواهد بود، عصر شبکه‌های دیجیتال هستیم که رقابت شدیدی است و تأمین شبکه جهانی انگلیسی‌زبان و استمرار آن بر اساس اصولی که ذکر شد کار سختی است که نیازمند عنایات معصومین است.

قابل ذکر است که شبکه سلطان بنا دارد یک گفتمان دینی بین مسلمانان و مسیحیان را مبتنی بر اخلاق و معنویت بنا نهد دانشمندان و روحانیون مسلمان در کنار الهی‌دانان و کشیشان مسیحی به مقایسه تطبیقی آموزه‌های دینی در حوزه‌های اخلاق و معنویت خواهند پرداخت.

در پی ملاقات تاریخی پاپ با آیت‌الله سیستانی که اولین ملاقات بین بزرگ‌ترین شخصیت‌های دینی شیعه و کاتولیک محسوب می‌شود شبکه جهانی سلطان با رویکرد گفتگوی ادیان به‌ویژه دو دین اسلام و مسیحیت فعالیت‌های خود را آغاز کرد.  

برخی از برنامه‌های شاخص این شبکه مقایسه خانواده در اسلام و مسیحیت ، محبت و مهربانی در اسلام و مسیحیت ، حقوق بشردوستانه در اسلام و مسیحیت می‌باشد.

برنامه‌های این شبکه در کشورهای  انگلستان ، ترکیه ، استرالیا ، ایتالیا ، ایران، امریکا ، عراق  و کانادا و... ضبط می‌شود  و از طریق ماهواره یا آدرس Frq :10887 ؛  P : V ؛   Sr :27500 و همچنین و پخش زنده اینترنتی در سایت  sultantv.net  پخش می‌شود. همچنین می‌توان برنامه‌های این شبکه را از طریق شبکه‌های اجتماعی از قبیل یوتیوب و اینستاگرم نیز دریافت کرد.

 

انتهای پیام
captcha