سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد/ درهم شکستن قدرت پوشالی استکبار
کد خبر: 3957693
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
آیت‌الله اعرافی:

سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد/ درهم شکستن قدرت پوشالی استکبار

خطیب این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها بدانند که محور مقاومت در منطقه و همه آزادگان جهان در برابر قدرت پوشالی آنان تا شکست نهایی‌شان ایستاده‌اند، گفت: سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد و مؤمنان نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند.

سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد/ درهم شکستن قدرت پوشالی استکباربه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، 15 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: نوچه‌های آمریکا و اروپا در منطقه ظلم و جنایت و ترور انجام می‌دهند اما در برابر اقدامات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی اعتراض می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها خودشان از تروریست‌های دست نشانده خود در عراق و سوریه حمایت می‌کنند، ادامه داد: غربی‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی را که با این جنایتکاران مقابله و آنان را شکست داده بود، ترور می‌کنند، این تروریست‌ها دروغگویان عالم هستند و روی فرعون‌ها و نمرودها را سفید کرده‌اند و هیچ‌گاه دست از حمایت دولت‌های تروریستی منطقه برنمی‌دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به مباحث و مسائل مرتبط با برجام، گفت: باید در برابر مواضع متناقض و متجاوزانه آمریکایی و اروپایی‌ها هوشیار باشیم، چراکه سیاست آمریکایی‌ها با تغییر دولت‌ها، تغییر نکرده و در قالب‌های متفاوت، یک سیاست اهریمنی دارند و با ملت‌ها و کشورهای آزاده مقابله می‌کنند؛ دولتی که اقدامات ترامپ را نمی‌پسندید، روی کار آمده، اما چه تغییری در معادلات و سیاست‌های جهانی رخ داد؟ 

وی با بیان اینکه سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد و مؤمنان نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی ابزاری در دست غربی‌ها بوده و آنها در قالب کنوانسیونها و اسناد بین‌المللی اعمال قدرت و زورگویی می‌کنند. صهیونیست‌ها بدانند که محور مقاومت در منطقه و همه آزادگان جهان در برابر قدرت پوشالی آنان تا شکست نهایی‌شان ایستاده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری، مسائل زیست محیطی را برای همه بشریت دارای اهمیت فوق‌العاده دانست و گفت: وضعی که امروز برخی صنایع و اقدامات نادرست در تخریب طبیعت و محیط زیست بوجود آورده‌اند، یک مشکل جهانی است و در همه مناطق آسیب‌های زیادی را به بار آورده ‌است.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و توسعه درختکاری و صیانت از جنگل‌ها، مراتع و فضاهای سبز باید مورد توجه ویژه همه مردم و مسئولان  قرار داشته باشد، بیان کرد: آحاد جامعه باید خود را در برابر محیط زیست مسئول و متعهد بدانند و در این راستا تلاش کنند.

اعرافی همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری را مورد توجه قرار داد و با قدردانی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: در یک سال گذشته با شیوع کرونا در کشورمان، نهادهای حمایتی و گروه‌های مردمی و خیرین برای کاهش دردها و رفع نیازهای مستمندان و محرومان تلاش زیادی کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: دولت و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیرین باید به مسئله توان‌افزایی، اشتغال‌زایی و فقرزدایی در جامعه، با حفظ عزت و کرامت محرومان و مستمندان به‌ویژه در ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان توجه و اهتمام جدی داشته باشند و در سطح کلان نیز مسئولان باید مسئله اشتغال‌زایی، کاهش قیمت‌ها و رفع سختی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه اظهار محبت به فرزندان اگر بر اساس موازین و شرایط درست باشد، موجب رشد و تعالی فرزندان می شود، گفت: کودکانی که در محیط خانه و خانواده دچار کمبود محبت شوند، آماده لغزش خواهند بود و به ناهنجاریها و بزهکاری‌هایی مبتلا می‌شوند، البته افراط و زیاده‌روی در محبت و مهربانی‌های نابجا و ناصواب نیز منشأ بدی‌ها و آثار سوء دیگری مانند لوس شدن، تن‌آسا شدن و... می‌شود.

اعرافی یادآور شد: البته محبت کردن نباید جایگزین سایر اصول تربیتی مانند موعظه کردن، راهنمایی کردن، گوشزد کردن اشتباهات و... شود.

انتهای پیام
captcha